למרות סערת הריקול: טויוטה רשמה רווח של 1.2 מיליארד דולר ברבעון

התוצאות החיוביות התאפשרו הודות למאמצי ייעול, קיצוצי עלויות ומהלכי שיווק אגרסיביים ■ במסגרת הדו"חות טויוטה מעריכה כי יחול שיפור נוסף בתוצאות שלה, כשתחזית החברה עומדת על צמיחה שנתית של 48%

למרות סערת הריקול, טויוטה הצליחה לחזור לרווחיות ברבעון הראשון של 2010 ולרשום רווח של 112 מיליארד ין (1.2 מיליארד דולר) ברבעון הראשון השנה, לעומת הפסד של 766 מיליארד ין ברבעון המקביל אשתקד.

התוצאות היו טובות בהרבה מתחזיות האנליסטים לרווח של 80 מיליארד ין. לדברי טויוטה, התוצאות החיוביות התאפשרו הודות למאמצי ייעול, קיצוצי עלויות ומהלכי שיווק אגרסיביים.

מדו"חות החברה עולה כי ההכנסות זינקו ל-5.28 טריליון ין (57 מיליארד דולר) ברבעון הראשון השנה בהשוואה ל-3.54 טריליון ין בשנה שעברה כאשר מכירות של כלי רכב הגיעו לשפל בצל המשבר הכלכלי.

מכירות המכוניות של טויוטה בארה"ב עלו ב-24% בחודש אפריל הודות למבצעים והנחות אשר הגדילו את הביקוש לקורולה ופריוס. עם זאת, הרווחים ממכירת מכוניות ירדו ב-7.7% לעומת השנה הקודמת.

במסגרת דיווח הדו"חות, טויוטה מעריכה שיחול שיפור נוסף בתוצאות שלה בהמשך שנת הכספים הנוכחית שתסתיים במרץ 2011, כאשר תחזית החברה עומדת על צמיחה של 48% ל-310 מיליארד ין (3.3 מיליארד דולר), לעומת רווח 209 מיליארד דולר בשנת הכספים האחרונה.

נזכיר כי טויוטה ספגה השנה מכה כאובת למוניטין האמינות המפורסם שלה. במהלך החודשים האחרונים קראה לכשמונה מיליון כלי-רכב לתיקון בגין כשלים במנגנוני המצערת ומערכות הבלימה. נוסף על כל זה החברה היפני בפני סכנה לקנס הנאמד בלמעלה מ-17 מיליון דולר מטעם הממשל האמריקני.