פרטנר במו"מ לשכירת מוטי מורל למאבק בהפחתת הקישוריות

אנשיו של מורל השתתפו בדיון בנושא שנערך אתמול בוועדת הכלכלה, אך עפ"י הערכות הם לא היו שותפים לעמדה המפתיעה שהציגה פרטנר, לפיה היא תומכת בהפחתת התעריפים - ורק דורשת כי ההפחתה תהיה מדורגת

חברת פרטנר נמצאת במשא-ומתן לשכירת שירותיו של יועץ התקשורת מוטי מורל במסגרת המאבק בנושא הפחתת תעריפי הקישוריות בסלולר. פגישה ראשונה כבר נערכה עם מורל, ופגישה נוספת צפויה להיערך היום (ג').

אנשיו של מורל השתתפו בדיון שנערך אתמול (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא, אך על-פי הערכות, הם לא היו שותפים לעמדה המפתיעה שהציגה פרטנר בוועדה, לפיה החברה תומכת בהפחתת התעריפים - ורק דורשת שההפחתה תהיה מדורגת.

המשא-ומתן בין פרטנר למורל מעיד על חשיבות הסוגיה עבור החברה ועל המודעות להתנגדות החזקה שפיתח הציבור כלפי החברות הסלולר.

מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, אף פנה לשר התקשורת משה כחלון בבקשה להפסיק את ה"עליהום" הציבורי על החברות, בטענה שכך אי-אפשר לקיים דיון ענייני. במילים אחרות, אבנר אמר כי דעת הקהל משפיעה על החלטות המשרד בעניין.

בפעם הקודמת שבה הופחתו תעריפי הקישוריות, נעזרו חברות הסלולר ביועץ התקשורת אייל ארד במאבקן נגד המשרד. ארד היה ידוע בקשריו הטובים עם אהוד אולמרט, שכיהן כשר התקשורת ב-2005. באווירה הציבורית השוררת כיום, החברות חוששות יותר לנהל קמפיין נגדי.

פרטנר, כאמור, בחרה להציג עמדה שתומכת בהפחתה הדרגתית של הקישוריות. סלקום מעדיפה כמעט להימנע מניסיון להשפיע על דעת הקהל.

גם פלאפון נכון להיום בוחרת להציג את עמדתה מול משרד התקשורת בלבד, למרות שמצבה של החברה מורכב יותר, לאחר שרק כעת החליפה בעלות (שאול אלוביץ' נכנס כבעל שליטה חדש), והשתייכותה לקבוצת בזק כופה עליה לשמור על התנגדות מתונה ולא מתלהמת מול המשרד. הפחתת הקישוריות צפויה להביא לכך שהתקשרות מקווים נייחים תהיה יותר כדאית כלכלית, ולכן פלאפון אולי תאבד הכנסות, אך מנגד בזק תרוויח.