"בשונה מהתיקים האחרים, בתיק של אחיו וינרוט לא היה מעורב"

כך טוען רו"ח זאב פלדמן, סגן נציב מס הכנסה לשעבר, בחקירתו הנגדית במשפטם של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ושוקי ויטה ■ כאשר התובעת אמרה לו כי במשטרה אמר דברים שונים - טען פלדמן כי אינו זוכר זאת

חקירתו הנגדית של רו"ח זאב פלדמן, סגן נציב מס הכנסה לשעבר - המעיד כבר מספר ישיבות במשפטם של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ושל פקיד השומה של מחוז דן לשעבר, שוקי ויטה - החלה היום (ג') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

פלדמן סיפר כי תיק המס הראשון שוינרוט ביקש ממנו לטפל בו היה של אחיו, צבי וינרוט. "היו מרוצים מהאופן שבו טיפלתי בתיק של צבי, ואני מניח שבעקבות זה החליט עו"ד וינרוט להעביר תיקים נוספים לטיפולי", אמר פלדמן, והוסיף כי "בשונה מהתיקים האחרים, בתיק של אחיו לא היה עו"ד וינרוט מעורב ולא ידע על ההסכם".

כאשר התובעת עו"ד שרון כהנא אמרה לו כי בחקירתו במשטרה הוא אמר דברים שונים, טען פלדמן כי הוא לא זוכר זאת. לאחר שהקשתה כהנא ושאלה שוב אם דיווח לוינרוט על כך שהגיע להסכם בעניין אחיו, השיב פלדמן: "לתחושתי, האח לא היה מעוניין שאיידע את עו"ד וינרוט על ההסכם, כי יש כאן אולי משהו לא אתי. מעבר לכך אני פשוט לא זוכר. אני לא יכול לאשר את מה שאמרתי במשטרה".

עדות מהוססת של פלדמן

פלדמן הוא עד מפתח במשפט, והתביעה מבקשת להציג אותו כמי שתפקידו היה לטשטש את מעורבות עו"ד וינרוט במגעים שניהל עם ויטה לקראת כריתתם של הסכמי המס בין ויטה ללקוחותיו של וינרוט, וביניהם אחיו. עד כה עדותו של פלדמן, שמעולם לא נחשד במעורבות בפרשות שבנוגע אליהן הוגש כתב האישום, היתה לעתים מהוססת.

בישיבות קודמות אמר פלדמן דברים שעשויים לשרת את גירסת כל אחד מהצדדים. מחד גיסא, סיפר כי הוא יזם בעצמו את הקשר הראשוני עם ויטה, ללא מעורבות של וינרוט, ומאידך גיסא, אמר כי וינרוט קיבל ממנו עדכונים והיה שותף מלא לאורך כל הטיפול בתיקי המס מול ויטה.

"מס הכנסה לא בדק"

בהתייחסו לשאלת בא-כוחו של ויטה, עו"ד אלון רון, על השיקולים שהביאו לקביעת שיעור המס בהסכם שנערך בין לקוחו ארקדי גאידמק לבין ויטה, אמר פלדמן: "מס הכנסה לא בדק אם לגאידמק יש מיליארד דולר בחו"ל, הסכום הזה נבע מהצהרה של גאידמק ותו לא, ולכן אני, כצד להסכם המס, לא יכולתי להשתמש במספר הזה לצורך ההסכם".

פלדמן גם אישר את דברי עו"ד רון, ולפיהם שיטת גביית המס מלקוחותיו של וינרוט שנקט ויטה היתה מקובלת, ומטרתה היתה ליצור ודאות.

11
 11