אקסלנס: אלביט הדמיה ואפריקה ייפגעו מהמשבר באירופה

ההון העצמי של אלביט הדמיה צפוי להתכווץ בכ-260 מיליון שקל, של אפריקה בכ-293 מיליון שקל ■ מבני תעשיה וכלכלית ירושלים דווקא יהנו מהמשבר

ירידת שער האירו מתחילת שנת 2010 , צפויה לפגוע בחברות הנדל"ן הישראליות הפועלות במדינות אירופה השונות. כלכלני בית ההשקעות אקסלנס מציינים, בסקירה שפרסמו היום (ד'), כי ההשפעות החשבונאיות תופענה כבר בדו"חות הרבעון הראשון הצפויים להתפרסם עד סוף החודש.

בהמשך, ובהתבסס על המגמות בשוק המט"ח כיום, "ניתן להניח כי דו"חות הרבעון השני ישקפו ביתר שאת את מגמת הירידה".

את ההשלכות התזרימיות והמשמעותיות יותר ירגישו החברות בטווח הארוך והדבר תלוי במידה רבה במצבה של הכלכלה הריאלית בכל מדינה ולאו דווקא במצבו של שוק ההון ובחוזקו של המטבע.

במחלקת המחקר של אקסלנס בחנו את הפגיעה האפשרית של ירידת שער האירו ב-18 חברות הנדל"ן הישראליות הגדולות הנסחרות במדד ת"א 100. מהבדיקה עולה כי החברות שצפויות להפגע הכי קשה מהמשבר הן אלביט הדמיה , שההון העצמי שלה צפוי להתכווץ בכ-260 מיליון שקל (בכ-12%), וקבוצת אפריקה , שתסבול פגיעה של כ-7% בהון העצמי (כ-293 מיליון שקל).

בחברות שעיקר פעילותן בישראל, כמו מליסרון, אמות, גב ים, אזורים ואיירפורט סיטי, לא צפויה פגיעה כלל ואילו החברות מקבוצת פישמן - דרבן, מבני תעשיה וכלכלית ירושלים, דווקא צפויות להנות מהשלכות המשבר עקב עסקאות הגנה מוצלחות. ההון העצמי של כלכלית ירושלים צפוי לגדול בכ-29 מיליון שקל ושל מבני תעשיה בכ-22.6 מיליון שקל.