הצורך בביטחון והחשש מהאינפלציה הקפיצו את הזהב לשיא

מחירו של החוזה העתידי טיפס ב1.9% או 23.2 ד' לשיא של 1,243.5 דולר לאונקיה ■ ברקליס: "הזהב - הנהנה הברור מהחששות ליציבות המערכת הפיננסית העולמית, ממשבר מטבעי ומהתפרצות אינפלציונית"

זהב זה זהב: גם הערב הסתיים המסחר בחוזים על הזהב בשיא של כל הזמנים לאחר שמחיר המתכת היקרה טיפס ב-23.2 דולר לרמה של 1,243.5 דולר לאונקיה, זאת על רקע העצבנות הסובבת סביב הצלחתה של חבילת החילוץ האירופית והשפעתה על הכלכלה הגלובלית. גם מחירו של הכסף האוחז בשובל מעילו של הזהב טיפס הערב ב-38.1 סנט לרמה של 19.675 דולר לאונקיה - רמה בה לא היה מאז מארס 2008.

"בעוד אנו ממשיכים לראות התאוששות מחזורית בצמיחה העולמית, חלה עלייה ברורה ברמת הסיכון בשוק" הסביר היום אנליסט בברקליס את העלייה בביקוש לזהב המהווה השקעה הנחשבת כחוף מבטחים. "הזהב הוא הנהנה הברור מהחששות ביחס ליציבות המערכת הפיננסית העולמית, החשש ממשבר מטבעי ומהתפרצות אינפלציונית" אמר.

הודעת האיחוד האירופי על תוכנית החילוץ שהיקפה כטריליון דולר אמנם הרגיעה את השווקים בטווח הקצר והחשש מהידבקות של מדינות נוספות במשבר החוב היווני נרגע, אך המשקיעים בשווקים נותרו ספקניים ביחס ליכולתן של הממשלות לקצץ את חובותיהן בקלות.

גם הודעתו של ראש ממשלת ספרד היום על שורה נרחבת של קיצוצים בתקציב לאחר שהגירעון התקציבי בספרד הגיע ל-11% מהתל"ג ב-2009, לא עצרו את עדר המשקיעים שהמשיך לשעוט לזהב.

מחירו של הזהב הגיע לשיא גם במונחי אירו ושוויה של אונקיה כיום עומד על 980 אירו. "זה כניראה רק עניין של זמן עד שניראה את רמת 1,000 האירו נשברת, בהתחשב בצורך העז של המשקיעים בהשקעות בטוחות כרגע" העריך אנליסט בקומרצבנק. נציין כי מחירו של הזהב במונחי אירו זינק מתחילת השנה בכ-25%, שיעור כפול מהעלייה שרשם במונחים דולריים וזאת על רקע צניחתו של המטבע האירופי.

גם ב-UBS ציינו היום כי הביקוש למטבעות זהב הוא כה גדול שההיצע מתקשה לעמוד בביקושים וכי יצרני הזהב מגבירים את הייצור של המטבעות על מנת להנות ממחירם הגבוה המונע מהפחד מפני אינפלציה.

דברים אלו מצטרפים לדבריו של המשקיע הידוע ג'ים רוג'רס שתומך במתכת על פני הנייר כבר זמן רב והיום אמר ברשת "בלומברג": "כל מה שנישאר לעשות זה להשקיע את הכסף בנכסים ריאליים, מכיוון שכסף נייר מאבד משוויו בכל העולם".