אופנהיימר על טבע: "עלולה לסבול מלחץ בטווח הקצר"

באופנהיימר החליטו להוריד את דירוג המנייה ל-Perform ומסירים את מחיר היעד לחברה ■ עם זאת, "נדגיש כי אנו רואים בחברת טבע את אחת החברות המובחרות להשקעה אסטרטגית ארוכת טווח ומשמרים את מיקומה ברשימת המניות המומלצות"

"אנו מעריכים כי בטווח הזמן הקצר טבע עלולה לסבול מלחץ מסוים על מחיר המנייה עקב ספקות של השוק לקראת סגירת הרכישה של רציופארם ברבעון הרביעי של 2010 והן עקב החלטת ה-FDA ב-11 במאי לדחות את ה-citizen petition שהגישה טבע בנושא הקופקסון, מה שעלול להגדיל את החשש של המשקיעים מתחרות גנרית למוצר". כך אומרים כלכלני בית ההשקעות אופנהיימר בעדכון שפרסמו היום לסקירתם על טבע.

באופנהיימר החליטו להוריד את דירוג המנייה ל-Perform ומסירים את מחיר היעד לחברה. עם זאת, "נדגיש כי אנו רואים בחברת טבע את אחת החברות המובחרות להשקעה אסטרטגית ארוכת טווח ומשמרים את מיקומה ברשימת המניות המומלצות של אופנהיימר (ישראליסט) לטווח הארוך".

הצעד הבא מצד התביעה נגד Momenta/Sandoz יהיה summery judgment בחודשים הבאים. "קיים קושי להעריך האם התוצאה תהיה בעד או נגד טבע, אך סביר כי ההמתנה תביא לשונות גבוהה ולחשש של המשקיעים בטווח הזמן הקצר. קיימת אי ודאות לגבי התאריך בו תתפרסם ההחלטה אך אנו מעריכים כי היא תהיה בחודשים הקרובים. במידה וההחלטה תהיה בעד מומנטה/סנדוז הן תוכלנה להשיק את המוצר הגנרי בכפוף לאישור ה-FDA. מנגד, גם אם תתקבל החלטה נגד טבע כמעט וודאי כי טבע תערער על כך לערכאה עליונה יותר".

עוד מציינים באופנהיימר כי הגורמים האלה מצטרפים לחששות אחרים לטווח קצר בדמות החשש (הלא מוצדק לדעתם) שמגלים המשקיעים בדרך כלל בחודשים שלפני סגירה של רכישות מהותיות של החברה. "חיבור של שני הגורמים עלולים להגביל את האפסייד במנייה בחודשים הקרובים".

למרות הורדת הדירוג, באופנהיימר לא משנים בינתיים את התחזיות. הרווח למניה השנה צפוי לעמוד על 4.50 דולר וב-2011 לעלות ל-5.05 דולר.