בעלים חדשים לרשת "אשה אשה": איש העסקים שמעון שטרית

במסגרת הסדר הנושים, רשת האופנה למידות גדולות תימכר לשטרית ב-4 מיליון שקל, והוא יחזיק ב-71% מהמניות

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר אתמול (ד') את הסדר הנושים של רשת האופנה לנשים במידות גדולות "אשה אשה".

על-פי ההסדר, החברה תימכר לאיש העסקים שמעון שטרית בכ-4 מיליון שקל, ובתמורה להשקעתו בחברה הוא יקבל 71% ממניותיה.

המניות הנותרות יישארו בידי הבעלים הקודמים, בני-הזוג ישראל ואולין ממן. הם יעבירו לקופת ההסדר סכום של יותר מ-3.5 מיליון שקל, שחלקו הגדול הוא מרווחיה העתידיים של החברה. החובות לנושים ישולמו מהסכומים הללו.

בהסדר שאושר נקבע עוד כי אם רווחי בני-הזוג ממן יעלו על 300 אלף שקל לשנה במשך 5 שנים, ישולם העודף כדיבידנד נוסף לנושי החברה.

זכויותיהם של עובדי "אשה אשה", לרבות תשלום בגין חופשה, הבראה ופיצויי פיטורים, יישמרו ויחולו על החברה במתכונתה החדשה.

ההסדר אושר ברוב גדול באסיפות בעלי המניות של החברה בטרם הוגש לבית המשפט.

קשיים בהשגת מימון

בחודש מארס השנה הגישה "אשה אשה" בקשה לאישור הסדר נושים בגין חובות בסך מיליוני שקלים לבנק דיסקונט ולספקים. מהבקשה עלה כי הנסיבות העיקריות שהובילו לקשיי החברה היו השקעה בחנויות חדשות, רווח גולמי נמוך וקשיים בהשגת מימון בנקאי.

בבקשה נאמר כי החברה עלולה לקרוס תוך זמן קצר, ולקריסתה משמעויות רבות כגון חוסר יכולת לשלם לספקים ולעובדים, אי-עמידה בחוזי השכירות מול בעלי הקניונים השונים, נפילת ערך המלאי וקריסה טוטאלית. ב-2009 עמד מחזור הפעילות של הרשת על כ-27 מיליון שקל.

הונו של שטרית, הבעלים החדשים של "אשה אשה", שיוצג בהליך בידי עו"ד חן וינשטיין ממשרד אפרים קטן וינשטיין, מוערך במאות מיליוני דולר. שטרית הינו פעיל בתחום האופנה, ועד לאחרונה היה בעל החברה הגדולה ביותר במרוקו בתחום הטקסטיל. לשטרית עסקים גם בתחומי הנדל"ן והמלונאות.

"אשה אשה" יוצגה בהליך בידי עו"ד אביחי ורדי, והנאמן להסדר הנושים הוא רו"ח אלון פרדקין. (פר"ק 36478-03-10).