"אנחנו האירופים לא דיברנו על בעיות כי רצינו להיות נחמדים"

קנצלר גרמניה אנגלה מרקל מגיבה לחששות אודות התפרקות גוש האירו: "תמיד יש לי תקווה ואני לא חושבת שגוש האירו יתפרק"

"אנחנו האירופים לא תמיד דיברנו על בעיות מסוימות כי רצינו להיות נחמדים אחד לשני, אבל המשבר הנוכחי מלמד אותנו שעלינו להציב את הבעיות על השולחן ולמצוא פתרונות". את הדברים האלה אמרה היום (ו') קנצלר גרמניה אנגלה מרקל בעקבות החששות מהתפרקות גוש האירו, אשר מחלישות היום את המטבע האירופי לשפל של כמעט 19 חודשים מול הדולר.

מרקל שלחה מסרי הרגעה לכל החוששים מפני התפרקות גוש האירו ואמר כי מצבה של גרמניה יהיה הרבה יותר גרוע ללא האיחוד האירופי. היא הדגישה כי כמו בכל משבר, גם במשבר הנוכחי יש הזדמנויות ועל האיחוד האירופי לנצל אותן. היא התכוונה בעיקר לשיפור הדיאלוג והידוק התיאום בין מדינות האיחוד.

"אנו במצב מאוד מאוד רציני, אך כמו בכל משבר - יש גם הזדמנויות", אמר מרקל. "נצטרך לעבוד על התיאום בינינו ולבדוק שכל המדינות מצייתות לחוקים".

מרקל התכוונה כמובן לחוקים הפיסקאלים החלים על מדינות האיחוד, למשל האיסור לחצות את שיעור הגירעון של 3% מהתוצר מדי שנה, כלל אותו הפרו באופן בוטה מדינות רבות באירופה כגון יוון (שהגירעון בה הגיע אשתקד כמעט ל-14%), ספרד, פורטוגל, אירלנד וכיוצא בזה.

מרקל נשאלה האם היא מאבדת תקווה באשר לגוש האירו נוכח אירועי השבועות האחרונים ואמרה: "לא, למען השם. תמיד יש לי תקווה ואני לא חושבת שגוש האירו יתפרק".