רדיו ללא הפסקה תיקנס ב-30 אלף שקל בגין דברי גבי גזית נגד חרדים

גזית כינה בתוכניתו את החרדים "עלוקות" ו"תולעים" ■ מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה: "לביטויים כאלה אין מקום בשיח הציבורי" ■ סכום הקנס יושקע בקמפיין מעודד סובלנות ■ התחנה: "ההחלטה תמוהה ומוגזמת"

תחנת הרדיו האזורית "רדיו ללא הפסקה" תשלם קנס של 30 אלף שקל בגין התבטאויותיו של גבי גזית נגד החרדים. הסכום שהתחנה תשלם יושקע בקמפיין מעודד סובלנות.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, קבע כי "בהצגת ביקורתו עשה גבי גזית שימוש בלשון בוטה ביותר, החוצה את המותר גם בחברה דמוקרטית שחופש הביטוי הוא נר לרגליה".

במכתב שכתב למנכ"ל התחנה אייל פאר כתב סמירה כי "ביטויים כמו אלה שצוטטו אין להם מקום בשיח הציבורי בכלל".

סמירה קבע גם כי בתוך 10 ימים יחוייב לעלות נציג בכיר מטעם התחנה לשידור בזמן האזנת שיא, על מנת לעדכן את הציבור בעמדת התחנה באשר לדברי גזית ולספר על הפעולות שהיא נוקטת "להבטחת חופש הביטוי מחד וכבוד האדם מאידך".

סמירה הציע כי הדברים יאמרו בתוכניתו של גזית עצמו. התחנה גם נדרשת לקיים תוכנית בנושא "האיזון בין חופש הביטוי וכבוד האדם בהשתתפות מומחים".

מנכ"ל הרשות השנייה התייחס בהחלטתו לעובדה כי הנהלת "רדיו ללא הפסקה" הסתייגה מדבריו של גזית ואף קיימה הדרכה לעובדים באשר לחציית גבולות בחופש הביטוי.

גם העובדה שגזית עצמו חזר בו מחלק מדבריו נלקחת בחשבון. לדברי סמירה, "דברי ההבהרה של גזית נאמרו ברצינות, בהעמקה ובאריכות, וניכר היה שהביקורת הציבורית והביקורת של הרשות נלקחו בחשבון על-ידי הנהלת התחנה והשדר. יחד עם זאת, יש להצטער על כך שהשדר מצא לנכון להדגיש כי אין הוא מתנצל על כל דבריו או על חלק גדול יותר מכפי שמצא לנכון".

בשידור של תוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה" ב-21 באפריל השנה אמר גזית כי החרדים והמתנחלים הם "עלובים ובהמיים", והמשיך וכינה את החרדים "עלוקות" ו"תולעים". גם היועץ המשפטי לממשלה נדרש לדברים, ולמרות שגינה אותם - אמר כי ההחלטה היא של הרשות השנייה.

סמירה סיים את דבריו באומרו: "הדעה בה תומך גזית הינה דעה שהובעה באופן לגיטימי וחריף בהזדמנויות שונות על-ידי גורמים שונים. מכאן כי אין בהחלטתי כדי לגרוע כהוא זה מחשיבותה של עיתונות נוקבת, שהינה נשמת אפה של הדמוקרטיה".

מ"רדיו ללא הפסקה" נמסר כי "למרות ההבהרה שגבי גזית נתן בשידור, ולמרות שנימק את דבריו לשביעות-רצון הרשות השנייה, קיבלנו היטל כספי גבוה מהמצופה. אנחנו לומדים את ההחלטה, וסביר מאוד להניח שנערער עליה לאור העובדה שהיא נראית תמוהה ומוגזמת".