כלכלן גרמני בכיר: "יהיה מאוד קשה ליוון לפרוע את כל חובותיה"

הכלכלן הראשי של Dekabank, אולריך קאטר מיישר קו עם מנכ"ל דויטשה בנק יוזף אקרמן, שאמר בסוף השבוע כי "ייתכן שיוון לא תהיה מסוגלת לשרת את חובה במלואו, שכן המשימה הזאת תדרוש ממנה מאמצים עילאיים" ■ שר האוצר הבריטי: "כלכלת המדינה נמצאת במצב קשה"

על רקע המשך החששות מפני משבר החובות באירופה - חששות אשר הורידו בחדות את שוקי העולם בסוף השבוע האחרון, מתבטא היום (א') הכלכלן הראשי של Dekabank, אולריך קאטר ואומר כי לדעתו, "זה יהיה מאוד, מאוד קשה ליוון לפרוע את כל חובותיה".

הדברים של קאטר, בכיר בבנק השני בגודלו בגרמניה, תואמים את דבריו של מנכ"ל דויטשה בנק, יוזף אקרמן, אשר אמר בסוף השבוע האחרון כי "ייתכן שיוון לא תהיה מסוגלת לשרת את חובה במלואו, שכן המשימה הזאת תדרוש ממנה מאמצים עילאיים".

חבילת החילוץ בהיקף של קרוב לטריליון דולר, אשר הוצעה על ידי האיחוד האירופי בתחילת השבוע החולף, נראית כעת רחוקה. המשקיעים אשר עיכלו את עצם עובדתה והזניקו את שוקי העולם ביום ב' האחרון בשיעורים ניכרים, מתקשים כעת למצוא בה נחמה.

ובתוך כך, שר האוצר החדש של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן, שהתמנה לאחר ניצחון המפלגה השמרנית התבטא היום כי "כלכלת המדינה נמצאת במצב קשה ועוד צפויים זמנים קשים כאשר הממשלה תנקוט בצעדים לצמצום גירעון השיא בתקציב".

וולקר: מודאג מהאפשרות לפירוק גוש האירו

יו"ר ה'פד' לשעבר, פול וולקר אמר ביום ה' האחרון בנאום שנשא בלונדון כי הוא מודאג מהאפשרות לפירוק גוש האירו לאחר שהמשבר הפיסקאלי ביוון הוביל את האיחוד האירופי להציע חבילת חילוץ במימדים חסרי תקדים.

"יש לכם את הבעיה הכי גדולה של התפוררות פוטנציאלית של גוש האירו", אמר וולקר בנאומו. "האלמנט הכל כך הכרחי של משמעת תקציבית ומדיניות כלכלית ראויה טרם מומש בחלק ממדינות הגוש", הוסיף וולקר ברמיזה עבה ליוון.