פנייה לשר השיכון: "הגבר את השקיפות במינהל מקרקעי ישראל"

רועי פלד, מנכ"ל התנועה לחופש המידע: "אם אי-פעם היה ספק בחשיבות של שקיפות בעבודת המינהל, הרי שהפרשות האחרונות לא מותירות מקום לספק כלשהו"

האגודה לצדק חלוקתי והתנועה לחופש המידע פנו היום לשר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, ולמנהל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי, בדרישה לפרסם את החלטות הנהלת המינהל והחלטות נוספות של הועדות השונות של במינהל כגון ועדות פטור, ועדות ביקורת וועדות משנה.

במכתב המשותף ששלחו היום שני הארגונים לשר אטיאס, נכתב: "לאור עקרונות חוק חופש המידע ובהמשך לגל הפרסומים והמעצרים הנוגעים לשחיתות במקרקעין, אנו מבקשים כי תפעלו להגברת השקיפות במינהל מקרקעי ישראל".

לדברי הארגונים, "כיום לוקה מינהל מקרקעי ישראל בחוסר שקיפות חריף. חוסר השקיפות מתבטא בכך, למשל, שרק 77 החלטות הנהלה מתוך למעלה מ-2,655 החלטות הנהלה, שהתקבלו עד כה, זוכות לפרסום באתר מינהל מקרקעי ישראל. החלטות של ועדות מינהל מקרקעי ישראל לא זוכות לפרסום כלל וכך גם פרוטוקולי דיונים בהן מתקבלות ההחלטות. אנו מאמינים כי המצב הנוכחי איננו לטובת הציבור הרחב ויש בו כדי לפגוע באופן מהותי בזכויותיו".

עו"ד רויטל ברילנשטיין, מהאגודה לצדק חלוקתי, אומרת כי "חוסר השקיפות הקיים יכול להוות כאכסניה להחלטות בלתי תקינות ואף למעשי שחיתות במקרקעין. המצב הנוכחי הינו קרקע פורייה למתן הטבות בלתי סבירות ולפגיעה בערכי השוויון והצדק החלוקתי להם מחויב מינהל מקרקעי ישראל".

רועי פלד, מנכ"ל התנועה לחופש המידע, הוסיף כי "אם אי פעם היה ספק בחשיבות של שקיפות בעבודת המינהל, הרי שהפרשות האחרונות לא מותירות מקום לספק כלשהו. כל התחמקות מפרסום מלא של הפרוטוקולים וההחלטות של המינהל היא בלתי סבירה בעליל ומעוררת חשד שיש מי שנוח לו במצב הנוכחי".