שר האוצר הגרמני דרש ממדינות האיחוד קיצוץ חד בגירעונותיהן

"מאחר וזו הדרך היחידה בה יוכל המטבע של האיחוד, האירו, לשקם את האמון בו ולטפס מהשפל של 4 שנים אליו נפל בעקבות משבר החוב המאיים על קיומו" ■ מרקל דרשה בסופ"ש לחוקק חוקים נוקשים יותר

"גרמניה דורשת ממדינות אירופה לחתוך בחדות את גרעונותיהן מאחר וזו הדרך היחידה בה יוכל המטבע של האיחוד, האירו, לשקם את האמון בו ולטפס מהשפל של 4 שנים אליו נפל בעקבות משבר החוב המאיים על קיומו" אמר היום שר האוצר הגרמני, וולפגנג שאובל לכתבים בפגישת של בכירי האוצר מ-16 מדינות האיחוד שהתקיימה היום. "זו המשימה היחידה שכולם צריכים למלא בעבור עצמם ולטובת הכלל".

גרמניה, הכלכלה המובילה באיחוד האירופי, היה המדינה התורמת את הנתח הגדול ביותר לחבית החילוץ שאושרה ליוון בסך 110 מיליארד איר וכן לחבילת החילוץ הכוללת שהיקפה 750 מיליארד אירו. תמיכה זו מתמודדת עם התנגדות של המצביעים הגרמנים והפוליטיקאים אשר מסרבים לסייע למדינות שאינן מסוגלות לשלוט במצבן הפיננסי.

הקנצלר הגרמנית, אנגלה מרקל כבר דרשה וגם זכתה להבטחה לקיצוצים מהירים ביוון בתמורה לסיוע. גרמניה רוצה שגם מדינות אחרות המצויות בסיכון, כגון פורטוגל, יחתכו את הוצאותיהן על מנת להבטיח שהן לא יגיעו למצב בו יאלצו לבקש סיוע מהמדינות החברות באיחוד.

האירו נפל היום לשפל של 4 שנים כשנסחר ברמה של 1.23 דולר על רקע אזהרותיהם של מנהיגים אירופים בסוף השבוע כי חבילת הסיוע עליה הודיעו בשבוע שעבר לא תספיק על מנת לספוג את החששות מהחובות התופחים במרחב האירופי.

מרקל הביעה במהלך הסופ"ש את חששותיה כי חבילת החילוץ אינה יותר מתחבושת מעל הבעיות המתפרסות בין דבלין לאתונה ודרשה שינויים חוקיים גדולים יותר, כגון הגבלות מחמירות יותר על חובות וגירעונות וכן את האפשרות החוקית לבצע מהלך קיצוני כמו סילוקה של מדינה מהאיחוד האירופי במידה ולא תעמוד בדרישות החוק.

טרישה, הנגיד האירופי אמר ל"דר שפיגל" הגרמני כי "חבילת החילוץ קנתה זמן, לא יותר מכך" והוסיף כי "כעת יש צורך להגברת המנהיגות והפיקוח הכמותי במרחב האירופי".