עקב לחץ פרו-פלסטיני: אלביס קוסטלו ביטל את הופעותיו בישראל

קוסטלו: "זו לא החלטה קלה, היא נובעת ממצפון ומאינסטינקטים. אני לא יכול לדמיין שאקבל הזמנה נוספת להופיע בישראל, וזה גורם לי צער, אבל אני כן יכול לדמיין זמנים טובים יותר שבהם לא הייתי צריך לכתוב את כל זה"

הזמר הבריטי אלביס קוסטלו (55) הודיע מ"שיקוליים מצפוניים" על ביטול שתי הופעותיו בישראל, באמפיתיאטרון קיסריה, שנועדו ל-30 ביוני ול-1 ביולי.

קוסטלו עמד בחודש האחרון תחת לחצים מצד גורמים פרו-פלסטינים בבריטניה, הפועלים לביטול הופעות של כמעט כל אמן שמתכוון להופיע בישראל.

קוסטלו, מהאמנים והיוצרים המוערכים ביותר, פרסם באתר האינטרנט שלו מכתב הסבר להחלטתו, בו הוא כותב כי ההחלטה התקבלה לאחר לבטים ממושכים.

"לפעמים, עצם ביצוע הופעה במקום מסוים עלול להתפרש כהצהרה פוליטית ולהציגך כמי שמתעלם מסבלם של החפים מפשע", כתב קוסטלו. "אני חייב להאמין כי בקהל שהיה מגיע להופעותיי בישראל היו גם הרבה אנשים שמפקפקים במדיניות הממשלה הישראלית בכל הנוגע להתנחלויות בשטחים וההשפלה והסבל הנגרמים לעם הפלסטיני. אני גם מודע מאוד לרגישות הנושא, לאור מעשי טרור בלתי נסבלים (פלסטיניים) המבוצעים לכאורה בשם החופש והשחרור".

קוסטלו הוסיף: "אני מתנצל בכנות בפני רוכשי הכרטיסים בישראל, המארגנים והעיתונאים שם, איתם היו לי כמה שיחות מעניינות ביותר. זו לא החלטה קלה, היא נובעת ממצפון ומאינסטינקטים. אני לא יכול לדמיין שאקבל הזמנה נוספת להופיע בישראל, וזה גורם לי צער וחרטה, אבל אני כן יכול לדמיין זמנים טובים יותר שבהם לא הייתי צריך לכתוב את כל זה".