רוב חברי ה'פד' לא רוצים למכור נכסים; תחזית הצמיחה הועלתה

כל עולה מההפרוטוקולים של ועדת השוק הפתוח בה העדיפו מרבית חברי הפד' לדחות "לזמן מה" את מכירת ני"ע מגובי המשכנתאות ■ משבר החוב היווני עלול לסכן את השווקים בארה"ב ■ בינואר נעה תחזית הצמיחה בין 2.8% ל-3.5%

מרבית חברי ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב דחו את התוכנית שהוצעה להתחיל ולמכור בקרוב את ני"ע מגובי המשכנתאות שנרכשו במהלך משבר הסאב-פריים, כך עולה מהפרוטוקולים מישיבת הוועדה ב-27-28 באפריל ואשר פורסמו הערב.

רוב חברי הועדה העדיפו לדחות את מכירת הנכסים הנ"ל "למשך זמן מה" זאת לאחר שהפדרל ריזרב החליט גם להאריך את משך הזמן בו יותיר את הריבית ברמתה הקרובה לאפס. ישנה הסכמה כללית בין בכירי הפד' כי יש לנקוט בצעדים על מנת להפחית את היקף הנכסים מגובי המשכנתאות בסך של 1.25 טריליון שמוחזקים במאזני הבנק המרכזי ולהותיר את המאזנים בבוא העת רק עם אגרות חוב ממשלתיות, אך היו דעות רבות ביחס לאסטרטגיית היציאה וביחס לקצב המכירות.

חלק מחברי הפד' רצו כי המכירות יתחילו במהרה. אחרים רצו לקבוע לוח זמנים שלא יהיה קשור ישירות להעלאות הריבית. אך הרוב העדיף את הגישה הגורסת לעכב את מכירת הנכסים הנ"ל עד לאחר שההתאוששות הכלכלית תהיה יציבה דיה. לדבריהם הכלי שנותר בידיהם על מנת לבצע את המדיניות המוניטרית הנדרשת הוא החלטות בנוגע לשיעור הריבית לטווח הקצר.

בנוסף התייחסו חברי הוועדה למשבר החוב היווני ואמרו כי הוא עלול לסכן את השווקים בארה"ב.

בנוסף, בפדרל ריזרב קצת יותר אופטימיים ביחס למצב הכלכלי ב-2010 לעומת עמדתם בתחילת השנה. בתחזית חדשה שפורסמה הערב כי הם מעריכים כעת שהכלכלה האמריקנית יכולה לצמוח בין 3.2% ל-3.7% השנה. מדובר בהעלאת התחזית הקודמת שפורסמה בינואר ונעה בטווח שבין 2.8% ל-3.5%.

התחזית האחרונה של הפד' צופה כי האבטלה העומדת כיום על 9.9% תרד עד סוף השנה לרות שבין 9.1% ל-9.5%, בעוד שבתחזית שפורסמה בינואר לא חשבו בפד' כי האבטלה תרד השנה מתחת ל-9.5%. הפדרל ריזרב הכין את התחזית לקראת פגישת הפדרל ריזרב באפריל.