חדשות טובות ללבייב: ניו-יורק אישרה המשך פרויקט "אפת'ורפ"

פרויקט היוקרה של בניין בן למעלה מ-100 שנה בפינת הרחובות ברודווי ו-79 במנהטן משך אליו שמות של מפורסמים בארה"ב

הזורעים בדמעה ברינה יקצורו: לב לבייב קיבל חדשות חיוביות במוצאי חג השבועות כאשר התובע הכללי של מדינת ניו יורק הודיע כי פרויקט מגורי היוקרה "אפת'ורפ" (Apthorp) של אפריקה ישראל במנהטן קיבל אור ירוק, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

פרויקט ההסבה של הבניין ההיסטורי באפר ווסט סייד, מדירות להשכרה לדירות מגורים למכירה (condos), זימן לאפריקה ישראל לא מעט בעיות - עם דיירים ועם שותפים לפרויקט - מאז רכשה החברה את המבנה עם חברת מאן ב-426 מיליון דולר לפני כשלוש שנים.

בשנה וחצי מאז פרוץ המשבר הכלכלי העולמי, עמדו בפני האפת'ורפ גם אתגרים שיווקיים, כמו כל פרויקט מגורים במנהטן. אבל בנוסף לקשיים האובייקטיביים במכירות, המשכו של פרויקט האפת'ורפ הותנה בכך ש-15% מהדירות יימכרו עד 15 בספטמבר 2009.

מאז, מנהל אנדרו קואומו, התובע הכללי של ניו יורק, בחינה של התקדמות המכירות ושיפוצו של הנכס, ואמש, כאמור, הודיע כי ניתן יהיה להמשיך בפרויקט ההסבה. אך לפני שתוכל להמשיך בפרויקט, תצטרך קבוצת היזמים בראשות אפריקה ישראל לבצע מספר תיקונים בטיחותיים, כולל טיפול בצנרת, במרתף הבניין ובחדר ההסקה.

ב"וול סטריט ג'ורנל" מציינים כי מדובר בפרויקט ההסבה הארוך ביותר שנראה במנהטן בשנים האחרונות. מדובר בבניין בן למעלה מ-100 שנה בפינת הרחובות ברודווי ו-79 במנהטן.

הדירה היקרה ביותר שמוצעת כיום למכירה בבניין בן ה-163 דירות, הינה דירת 4 חדרים (כולל סלון) שעולה 21 מיליון דולר.

בין דייריו המפורסמים של האפת'ורפ בעבר ובהווה: הזמרת סינדי לאופר, מגיש הטלוויזיה קונאן אובריאן, השחקנים אל פאצ'ינו ורוזי אודונל, והבימאית נורה אפרון. בתקשורת האמריקנית דווח באחרונה כי מתעניינים ברכישת דירות במתחם גם השחקנים שרה ג'סיקה פרקר, אלק בולדווין ומיקי רורק.