דובאי וורלד חתמה הסכם הבנות להסדר חוב עם 60% מנושיה

עד יוני מצפה חברת הנדל"ן שבשליטת ממשלת דובאי להחיל את הסדר החוב על 100% מנושיה ■ החברה תחזיר 100% מהקרן אך תהליך החזר החוב יתארך ■ החוב החיצוני בסך 14.4 מיליארד דולר יוחזר בשני שלבים של 5 ו-8 שנים

דובאי וורלד, חברת הנדל"ן של ממשלת דובאי הודיעה היום (ה') כי הגיעה להסכם הבנות על הדסר חוב מול קבוצת בנקים המחזיקים בחובותיה, על התנאים למיחזור הלוואות המהווים כ-60% מסך החוב. על פי פרסום ב"וול סטריט ג'ורנל" צפויה החברה להגיע להסכם עם כל נושיה לארגון מחדש של חובותיה בהיקף כולל של 23.5 מיליארד דולר עד סוף חודש יוני.

לאחר הסדר החוב תהיה חייבת החברה לבנקים 14.4 מיליארד דולר, מהם יושבו 4.4 מיליארד דולר תוך 5 שנים ו-10 מיליארד דולר ב-8 שנים. וכפי שהוצע בעבר, תמיר הממשלה כ-8.9 מיליארד דולר מהחוב לנכסים. "אני לא רואה סיבה לכך שלא נגיע להסכם מלא עם כל הנושים" אמר היום איידן בירקת, המנהל הממונה בחברה על רה-האירגון של החובות, ההסדר יחזיר את החברה אשר עוסקת בנדל"ן, תחבורה, נמלים ושירותים פיננסים לעמוד על רגליים פיננסיות יציבות".

HSBC, רויאל בנק אוף סקוטלנד, לוידס, בנק אוף טוקיו מיצובישי ומלווים מקומיים מהאמירויות, כמו גם הבנק המסחרי של אבו דבי וכ-90 מלווים נוספים מחזיקים בכ-8.64 מיליארד דולר מהחובות של דובאי וורלד שהם כ-60% מהחוב החיצוני של החברה. הנושים הקימו ועדת לטיפול ותיאום הסדר החוב שעובדת מול החברה והיא שהגיעה להסדר החוב, אשר הפחית את התחייבויותיה של דובאי וורלד בכ-40%.

לאחר ארגון החוב מחדש ויצירת אגרות חוב חדשות יעמוד חובה של החברה על 14.4 מיליארד דולר שיחולקו לשני שלבים, שלב A יכיל חובות בסך 4.4 מיליארד דולר ושלב B יכיל חובות בסך של כ-10 מיליארד דולר, כאשר זמני הפירעון של האג"ח החדשות יהיה 5 ו-8 שנים בהתאמה. על החוב ישולמו ריביות שינועו על פי תקופות הפידיון השונות וההצמדות השונות בין 1% ל-2.5%.

בחודש מארס אמרה ממשלת דובאי כי התוכנית היא להשיב לבעלי החוב 100% מהקרן, אך על פני זמן ארוך יותר, וכי היא שואפת לסיים את חוסר הוודאות ביחס להסדר החוב ואת השלכותיו ההולכות וגוברות על הכלכלה של הנסיכות.