הצצה לקידוח הנפט "יוסף" ליד קיבוץ מענית: "בישראל יש נפט וההוכחות לכך נמצאות בתנ"ך"

גלובס tv חברת ציון נפט וגז מפעילה 3 קידוחי נפט בצפון הארץ ■ גלובס TV ליווה את מנכ"ל החברה ריצ'רד רינברג בסיור מיוחד באתר הקידוח "יוסף", שליד קיבוץ מענית ■ "עכשיו אנחנו בעומק 19 אלף רגל. מדובר ב-10 עד 15 מיליון דולר. בהרבה מאוד כסף"

בארץ ישראל יש נפט ואת ההוכחות ניתן למצוא בתנ"ך. נשמע לכם הזוי? לא לדעתו של ג'ון בראון, נוצרי אוונגליסט שגייס מאות מיליוני דולרים והקים את חברת ציון נפט וגז המפעילה 3 קידוחי נפט בצפון הארץ. גלובס TV ערך סיור מיוחד בקידוח "יוסף", שליד קיבוץ מענית.

"כשהציגו לי את הפרויקט ראיתי בזה הזדמנות אדירה, בוודאי לאחר הגילויים ב'תמר' ו'דלית'. כשאמרו לי שמחפשים נפט וגז בישראל כדי להפוך אותה לעצמאית, אמרתי לעצמי, מה מתחרה בזה? שום דבר..", אמר לנו ביל לוטוויאני, המנהל התפעולי של הקידוח, בעל ניסיון של 25 שנה בחברת שברון .

בקידוח "יוסף" ציוד במשקל 1,000 טון, מקדח של 2,000 כוחות סוס, ועובדים מטורקיה, ארה"ב וישראל.

"ככל שקודחים עמוק יותר זה הופך ליקר יותר. עכשיו אנחנו בעומק 19 אלף רגל. מדובר ב-10 עד 15 מיליון דולר. בהרבה מאוד כסף. אם זה היה בים העלות הייתה מגיעה ל-150 מיליון דולר. לכן אנחנו מתרכזים בקידוחים יבשתיים; כך אנחנו יכולים להתמודד עם העלויות", אמר לנו מנכ"ל ציון נפט וגז, ריצ'רד רינברג.

צפו בסיפורו המרגש של ג'ון בראון, בסיור באתר הקידוח ובזהב השחור שהתגלה פה, ממש ליד חדרה.