נמשך מצעד הגיוסים של ברייטסורס: סגרה עוד 150 מיליון דולר

גיוס זה מעלה את סך ההון העצמי שלה ליותר מ-300 מיליון דולר. המשקיעים החדשים כוללים את אלסטום, שהתחרתה על רכישת סולל‏

הסטארט אפ ברייטסורס אנרג'י, המהווה את החברה האם ולמעשה את זרוע הביצוע האמריקנית של ברייטסורס תעשיות (לשעבר לוז 2), דיווח על גיוס 150 מיליון דולר בסבב גיוס רביעי.

ברייטסורס אנרג'י, שהוקמה באוקטובר 2006, עוסקת בפיתוח ובבניית תחנות כוח סולאריות. כיום יש בידיה חוזים להקמת תחנות בהיקף ייצור כולל של 2,600 מגוואט בארה"ב.

גיוס זה מעלה את סך ההון העצמי של ברייטסורס ליותר מ-300 מיליון דולר. המשקיעים החדשים בחברה כוללים את תאגיד ההנדסה הצרפתי אלסטום ואת קרן הפנסיה של המורים במדינת קליפורניה.

המשקיעים הקיימים שהששתתפו בסבב הזה הם קרן ונטג'פוינט ונצ'ר פרטנרס, מורגן סטנלי ודרייפר פישר ג'רבסטון.

אלסטום התחייבה להשקיע עד 55 מיליון דולר כחלק מהעסקה, מה שמהווה ציון דרך ראשון חשוב שלה בתחום הסולארי. נזכיר, כי אלסטום הייתה בין שלוש המתמודדות הרציניות על רכישת סולל הישראליות, אולם היא הפסידה את העסקה לטובת סימנס.

במקרה זה משקיעה אלסטום בחברה שגם היא כמו סולל קמה על חוברותיה של לוז, אולם היא מנסה להביא את הדור הבא של התחום התרמו-סולארי, בעוד שסולל משפרת את מוצריה אבל נסמכת על הטכנולוגיה הישנה, שעובדת.

ברייטסורס עדיין לא הוכיחה עצמה שכם תחנותיה עדיין אינן פועלות, אולם מיטב הכוחות הפיננסיים והאסטרטגיים נותנים בה אמון הן בגיוסים והן בחתימה על עסקאות. נזכיר, כי באחרונה, היא קיבלה ממשרד האנרגיה של ארה"ב התחייבות מותנית לביטחונות עבור הלוואה בסך 1.37 מיליארד דולר, לשם תמיכה במימון תחנת Ivanpah של BrightSource. זה אמור להיות הראשון מבין הפרויקטים של החברה לייצור אנרגיה בארה"ב. מרגע הקמתו צפוי Ivanpah להיות פרויקט האנרגיה הסולרית הגדול בעולם, ויביא כמעט להכפלת כמות החשמל התרמו-סולרי המיוצר כיום בארה"ב. כמו כן יניב הפרויקט מעל 1,000 מקומות עבודה בשלבי השיא של הקמתו, וייצר משכורות הקמה בסך 250 מיליון דולר. תחנת הכוח תוקם בידי חברת Bechtel כהחברה הקבלנית בפרויקט, אשר תטפל בנושאי הנדסה, רכש ובנייה. BrightSource מצפה להתחיל בבנייה לקראת סוף שנה זו.