טרישה: "האירו לא בסכנה וזה ברור"; האירו נושק ל-1.26 דולר

נגיד הבנק המרכזי האירופי העניק ראיון לעיתון גרמני וסירב להגיב על התערבות בשוק המט"ח

אירו לא בסכנה וזה ברור". את המסר המרגיע הזה העביר היום (ו') ז'אן קלוד-טרישה, נגיד הבנק המרכזי של האיחוד האירופי, בראיון לעיתון הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג" (Frankfurter Allgemeine Zeitung).

דבריו של טרישה מפורסמים ביום בו האירו מתאושש ונושק ל-1.26 דולר, לאחר שמוקדם יותר השבוע המטבע האירופי נגע בשפל של 4 שנים - 1.223 דולר. בשווקים ניכרת חרדה שמא משבר החובות באירופה ימוטט את גוש האירו ואת המטבע האירופי, מה שהביא לגל של מכירות על האירו.

רק בדצמבר האחרון עמד שערו של האירו על 1.51 דולר, ומאז הוא קרס ב-17%. בדיוק באותו חודש, בנקים מרכזיים בעולם החלו להפחית את כמויות האירו שהם מחזיקים ביתרות המט"ח שלהם, וקנו דולרים.

"תנועות בשווקים הן תמיד שילוב של מצב רוח המשקיעים וספקולציות של שחקנים כמו קרנות גידור", אמר היום טרישה.

התיקון באירו החל אמש והמטבע האירופי התחזק מול המטבעות העיקריים בעולם, לאחר שבשווקים ניצתו שמועות לפיהן הבנק המרכזי עשוי להתערב ולרכוש אירו כדי לחזק את שערו. אחת הספקולציות דיברה גם על התערבות משולבת של הבנק המרזי האירופי והבנק המרכזי של שווייץ.

כאשר טרישה נשאל בראיון לעיתון הגרמני האם הבנק המרכזי אכן מתכוון להתערב בשוק המט"ח, הוא סירב לענות. "אני לעולם לא מגיב על התערבויות", הוא אמר.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]