נשיא האיחוד: "סנקציות כלכליות ופוליטיות על חריגות בתקציב"

"הגבולות הנוכחיים של החובות והגירעונות מגובים על הנייר על ידי קנסות כבדים, אך הם מעולם לא הוטלו - הדבר אפשר ליוון ולמדינות אחרות להתעלם מהם ולהגדיל את החוב מסיבית" ■ מנהיגי האיחוד האירופי צפויים להחליט על רפורמה ארוכת טווח בפסגה שתתקיים בחודש אוקטובר

שרי האוצר של האיחוד האירופי מאיימים בהטלת סנקציות קשוחות יותר כדי למנוע ממדינות הגוש להגדיל את הגירעונות שלהן, זאת בתקווה להחזיר את הביטחון לשווקים כאשר הם מתמודדים עם משבר החוב שמאיים על האירו.

"זה היה מאוד ברור שיש הסכמה רחבה על העיקרון שישי להטיל סנקציות - כלכליות וגם פוליטית", אמר נשיא האיחוד האירופי, הרמן ואן רומפוי, בהתייחסות לשיחות של פגישת שרי האוצר שהתקיימה אתמול (ו') בבריסל.

"הגבולות הנוכחיים של החובות והגירעונות מגובים על הנייר על ידי קנסות כבדים, אך הם מעולם לא הוטלו - הדבר אפשר ליוון ולמדינות אחרות להתעלם מהם ולהגדיל את החוב מסיבית", הסביר.

ואן רומפוי לא מסר פרטים על סנקציות חדשות כי הפקידים מ-27 המדינות של האיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי והנציבות האירופית, רק מתחילים לעבוד על השינויים בחקיקות האיחוד בנוגע לתקציב.

הדיונים סביב השינויים בחקיקות הכלכליות בגוש האירו התקדמו לאחר שקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, זכתה באישור הפרלמנט לספק 148 מיליארד אירו לקרן הייצוב, התרומה הגבוהה ביותר מצד מדינה בודדת.

מנהיגי האיחוד האירופי צפויים להחליט על רפורמה ארוכת טווח בפסגה שתתקיים בחודש אוקטובר.