גבוה, אבל לא מספיק: 18.3% רייטינג לגמר ליגת האלופות בערוץ 10

המשחק בין אינטר לבאיירן מינכן הביא רייטינג נמוך משמעותית מזה שהביאו משחקי הגמר בשנתיים הקודמות, ששודרו אז בערוץ 2 ■ רייטינג של 26.8% פרק הסיום של "חטופים", "כוכב נולד" עם שיא עונתי של 29%

משחק גמר הצ'מפיונס ליג אמש (שבת) בין אינטר לבאיירן מינכן (0-2 לאיטלקים), ששודר בערוץ 10, גרף רייטינג ממוצע של 18.3% בקרב משקי-בית יהודיים.

המשדר לא הצליח להביא נתוני צפייה גבוהים יותר ממשדרי ערוץ 2 אמש - פרק הסיום של העונה הראשונה של "חטופים" בקשת רשם רייטינג של 26.8%, בעוד ש"מה אתם הייתם עושים", ששודרה במקביל למשחק, הביאה אף היא נתון גבוה במיוחד של 26.3%.

איפה עומד נתון הצפייה של אתמול לעומת משחקי גמר ליגת האלופות הקודמים ששודרו בשנים האחרונות? בשנתיים הקודמות שודרו שלבי ההכרעה של הצ'מפיונס ליג אצל זכיינית ערוץ 2 רשת, כאשר משחק הגמר ברצלונה-מנצ'סטר יונייטד ב-2009 גרף רייטינג של 31.5%, ואילו הגמר בין יונייטד לצ'לסי ב-2008 הביא רייטינג של 31.2%. המשחק בין מילאן לליברפול ב-2007, ששודר בערוץ 10, רשם רייטינג ממוצע של 16.6%.

אגב, אפילו אחד ממשחקי חצי גמר האלופות ששודר העונה בערוץ 10, בין ברצלונה לאינטר, הביא רייטינג גבוה יותר - של 19.8%.

על-פי הערכות, שילם העונה ערוץ 10 לאופ"א כ-1.4 מיליון שקל עבור שידור של שני משחקים מחצי גמר הצ'מפיונס ליג ומשחק הגמר.

קדם המשחק אמש הביא פחות מ-3% צפייה. על-פי ההערכה, ערוץ 10 לא הפסיד כלכלית באופן מהותי מרכישת 3 המשחקים הבכירים של ליגת האלופות, אולם בערוץ לא פתחו שמפניות הבוקר עם הגעת הנתונים.

בנתון הנמוך אפשר להאשים אמנם את ליונל מסי, שלא השכיל להעלות את ברצלונה לגמר ליגת האלופות ואת ה-HD שגנב כ-2% צפייה. עם זאת, הנתון מוכיח בעיקר את חולשתה של הפלטפורמה של הערוץ המסחרי הצעיר יותר.

שיא עונתי ל"כוכב נולד"

הבלוק החוסם של קשת נמצא עדיין בראש טבלת התוכניות הנצפות של השבוע האחרון. האודישנים של "כוכב נולד" ביום חמישי קובעים שיא לעונה הנוכחית עם חצייה של רף 29% רייטינג - הכנה לקראת קביעת הנבחרת הסופית ואחריה הכניסה לאולפן. הפרק שצולם בברזיל זוכה לרייטינג של 25.5%, מה שמוכיח אולי כי הצופים מעדיפים שהתוכנית תתמקד במנדט שניתן לה - השירה.

"קצר משפחתי" השנויה במחלוקת של זכיינית ערוץ 2 רשת מצטרפת לעשירייה הגדולה של השבוע עם רייטינג של 19.4%, מה שמעורר את השאלה אם הנתון ישמר גם בשבוע השני לשידורה. "אחד נגד 100", ממשיכה לשמור על מקומה כבכירה מבין תוכניות רשת עם רייטינג של 21.3%.

22
 22