עוד רכב סיני בדרך לישראל: טנדר של "גרייט וול"

הטנדר קיים בגרסה עם קבינה בודדת ובדגם עם קבינה כפולה ומצויד במנוע של מיצובישי ■ בשלב ראשון אושר ייבוא 50 יחידות

עוד מותג רכב סיני מצליח לעבור מתחת לשער של משרד התחבורה. חברת "המזרח" קיבלה אישור לייבא לישראל טנדר מתוצרת חברת "גרייט וול" (GREAT-WALL) הסינית. האישור ניתן לאחר שהחברה הציגה בפני המשרד את כל המסמכים המאשרים את התקינה האירופאית של הטנדר, שנמכר מזה זמן גם במערב אירופה. בשלב הראשון התקבל אישור לייבוא כמות של 50 יחידות ואישור הייבוא יתרחב בהמשך לאחר בדיקת אבות הטיפוס. בענף הרכב מעריכים, כי "המזרח" התחייבה בפני היצרן להקים אולם תצוגה נפרד עבור המותג אם כי עדיין לא ידוע מתי והיכן ימוקם.

גרייט וול GREAT-WALL הסינית
 גרייט וול GREAT-WALL הסינית

גרייט וול נחשבת אחת מיצרניות הרכב הסיניות המובילות בייצוא לאירופה ויש לה מזה כשלוש שנים נציגויות ואולמות תצוגה במדינות שונות דוגמת איטליה.

הטנדר של גרייט-וול, שמיועד לייבוא ארצה הוא כלי מודרני יחסית, שהושק בשנה שעברה בסין ונמכר באירופה תחת השם "STEED". הוא קיים בגרסה עם קבינה בודדת ובדגם עם קבינה כפולה ומצויד במנוע של מיצובישי. עם זאת הפוטנציאל המרכזי של החברה נמצא בדגמים העתידיים של גרייט-וול, שגרסאות אירופאיות שלהם צפויות להיות מוצגות מסוף השנה והלאה. ביניהם מיניוואן מודרני, מכוניות עירוניות, רכבי שטח ומשפחתית 1.6 ליטר.