5 שנות מאסר לרוני פרל שהורשע בגניבה מבעלי יחידות נופש

פרל, בעלי קבוצת ריאלטי, חוייב גם לשלם לקורבנותיו פיצוי של מיליון שקל ונקנס ב-100 אלף שקל נוספים ■ הודה כי התחייב להעביר דירות נופש לאנשים שהשקיעו אצלו את חסכונותיהם - אך לא מימש את ההבטחה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (א') עונש של 5 שנות מאסר בפועל על אהרון (רוני) פרל, שהורשע בגניבה של כ-25 מיליון שקל מבעלי דירות נופש שהשקיעו אצלו את חסכונותיהם.

בנוסף, השופט צבי גורפינקל חייב את פרל לשלם לקורבנותיו פיצוי של מיליון שקל וקנס אותו ב-100 אלף שקל נוספים.

גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון שבו הודה פרל בן ה-48 כי בין השנים 2003-2009 הוא הפעיל מערך של חברות שהיוו ביחד את קבוצת "ריאלטי", שבאמצעותן קיבל במירמה כ-25 מיליון שקל.

פרל הורשע בכך שפיתה בעלי דירות נופש לשלם לו סכומי כסף הנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים, כאשר בתמורה התחייב, באמצעות החברות שבבעלותו, לשאת בדמי האחזקה הגבוהים של דירות הנופש שהכבידו על בעלי הדירות, לתת להם ריביות גבוהות בעבור הכספים שהשקיעו, ובנוסף להעניק להם "חברות במועדון 'שוברי הכסף והזהב', שמהווה זכאות להטבות בנוגע להוצאות השורות לתיירות ונופש".

"בחלק מהמקרים התחייב הנאשם להעניק למתלוננים חברות מועדפת באחוזת ספא, בתמורה להשקעותיהם ביחידות נופש, תוך שידע כי אין משמעות להתחייבות, שכן האחוזה טרם אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה", נכתב בגזר הדין.

עדות נוגעת ללב

השופט ציין כי "עדותם של הנפגעים מהתנהגות הנאשם נגעה ללבי. בעיקר כאשר מדובר בקשישים וחולים, שסמכו על החזרי הכספים שהנאשם התחייב לשלם להם לצורך מחייתם והפסידו את הונם".

"יחד עם זאת", כתב גורפינקל, "הסדר הטיעון הושג בין הצדדים לאחר שהובהר כי לא מדובר מצד אחד בכוונת מירמה צרופה מלכתחילה, ומצד שני היה ברור כי החל מספטמבר 2008 ידע הנאשם כי לא יהיה בכוחו לעמוד בהתחייבויות, ולמרות זאת הוסיף לעשות עסקאות".

השופט ציין כי "גם אם במישור האזרחי זכאים הנפגעים להשבת כספיהם, אין לומר כי במישור הפלילי האחריות כולה רובצת על הנאשם, שלפחות בחלק מהאירועים קיבל כספים לצורך השקעה בנדל"ן, כאשר אילו הצליחה יוזמתו - הרווחים שהיה עשוי להפיק היו בסדר גודל של אלפי אחוזים". (ת"פ 4072-09).