ואנונו חוזר לכלא: "תתביישו לכם - ישראל והטיפשים מהשב"כ"

יותר מ-6 שנים מאז שחרורו מהכלא, התייצב הבוקר מרגל האטום מרדכי ואנונו בביהמ"ש לקראת ריצוי עונש המאסר שנגזר עליו בגין הפרת תנאי שחרורו ■ "מה שלא השגתם ב-18 השנים שלי בכלא לא תשיגו ב-3 חודשים"

מרגל האטום מרדכי ואנונו הגיע הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בירושלים כדי לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו בגין הפרת תנאי שחרורו, לאחר שערעורו על גזר הדין נדחה בבית המשפט העליון לפני מספר שבועות.

ואנונו ירצה 3 חודשי מאסר עקב פגישותיו עם מי שהוגדרו גורמים זרים בניגוד לתנאי שחרורו, ובעקבות חוסר רצונו למלא את השירות לקהילה שהוטל עליו במערב ירושלים.

ואנונו הקריא מכתב שהכין מראש ובו הוא מאשים שורה של גורמים במצבו. בין היתר בחר ואנונו להאשים את גורמי המודיעין הישראליים והבינלאומיים, יחד עם גופי התקשורת ששמו אותו שוב בכלא על כך ש"אמר את האמת", לדבריו.

כמעט 6 שנים אחרי שריצה עונש מאסר של 18 שנים בכלא הישראלי, ואנונו מאשים את הדמוקרטיה הישראלית על כך שלא השכילה ליישם את חופש הביטוי אחרי אלפיים שנה. ואנונו לא חסך ביקורת גם ממדינות ערב ומהבית הלבן על כך שהם לא פועלים להגן על חירותו.

"מאשימים אותי בחוסר צדק"

"תתביישו לכם - ישראל והמרגלים הטיפשים מהשב"כ ומהמוסד, שמחזירים אותי לכלא אחרי 24 שנים בהן דיברתי רק אמת. אני פונה לרשויות החוק ואומר: מה שלא השגתם במהלך 18 השנים שלי בכלא לא תשיגו ב-3 חודשים", אמר ואנונו בשפה האנגלית, וציין כי "אי-אפשר למנוע את חירותו של אדם. אני לא חיה, מענישים אותי בחוסר צדק, אבל אני עדיין שורד".

בהמשך מנה ואנונו את ארסנל הנשק שבו לכאורה ישראל מחזיקה בידיעת כל העולם, לטענתו. "העולם לא רוצה נשק אטומי. לא בישראל ולא בשום מקום אחר", אמר ואנונו. את מכתבו הוא חתם במילים "חירות ורק חירות תשרוד ותמשיך לנצח".

ואנונו הביע חשש כי שהותו בכלא תגרור התנכלויות מצד השב"כ. "אני לא מאמין שיפגעו בי פיזית, אבל יפעילו עליי לחץ פסיכולוגי בזכות קשרים שיש לשב"כ ולמוסד עם שירות בתי הסוהר", אמר לעיתונאים.

ואנונו קרא לראש השב"כ לשים לב לנוכחותו בכלא על מנת שלא יסבול מהתנכלויות כאלה ואחרות.