מרגל האטום מרדכי ואנונו נעצר בגין פגישה עם אזרח זר

ואנונו נעצר אמש במהלך פגישה עם אזרחית נורבגית במלון אמבסדור בירושלים, בחשד כי הפר צו בית משפט שהורה לו להימנע מפגישות עם אזרחים זרים ■ אמר בכניסה לדיון בהארכת מעצרו: "ישראל מדינה אימפוטנטית"

מרדכי ואנונו, מרגל האטום, נעצר אמש (ב') במפתיע על-ידי המשטרה, בחשד כי הפר צו בית משפט שהורה לו להימנע מפגישות עם אזרחים זרים. הוא נעצר אמש בבית-המלון אמבסדור במזרח ירושלים במהלך פגישה עם אזרח זר.

פרקליטו של ואנונו, עו"ד אביגדור פלדמן, מסר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט כי "אין לי מושג על מה ולמה הוא נעצר". מאוחר יותר אמר פלדמן כי "צדו אותו כי הוא נפגש עם חברה נורבגית שלו, שהמשטרה מכירה אותה כבר".

בעת שהובא הבוקר (ג') להארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים זעם ואנונו ואמר: "ישראל מדינה אימפוטנטית, שמעון פרס אימפוטנט, ביבי אימפוטנט, למדינת ישראל יש 200 ראשי נפץ של אטום ומימן, והם עוצרים אותי"

המשטרה טוענת כי ואנונו נעצר מאחר שהפר מספר פעמים את הצו המוטל עליו: "החשוד הפר בתקופה האחרונה מספר פעמים את הצו. בחודש יולי האחרון הוא נפגש עם אזרחית נורבגית. כמו כן, בשבוע האחרון הוא נפגש שוב עם אותה אזרחית, והם אף שכרו חדר במלון אמבסדור בירושלים".

עוד הוסיפה המשטרה, כי ואנונו הפר גם סעיף בצו אלוף הפיקוד, בו הוא מחוייב להתגורר במקום מסוים ולא לעזוב את המקום ללא ידיעת המשטרה בכתב. כמו כן, בחיפוש שנערך על גופו נתפס מכתב שנשלח לו מארה"ב, וקיים חשש כי ואנונו עומד בקשר עם אזרחים זרים נוספים.

"חירות, הדבר היחיד שאני רוצה הוא חירות. אין לי חופש תנועה ואין לי חופש ביטוי, הם לקחו לי את החירות לפני 22 שנים" - כך זעק ואנונו לפני מספר שבועות מול המצלמה, בתום דיון בערעור שהגיש נגד ההחלטה שלא לאפשר לו לצאת מישראל. בית המשפט דחה את ההחלטה למועד אחר.

נזכיר כי ואנונו שוחרר מהכלא בשנת 2004, לאחר שריצה 18 שנות מאסר בגין מסירת סודות האטום של מדינת ישראל לפרסום בעיתון "סנדיי טיימס" הבריטי.