ניצן חן: "דורלי אלמגור היא זו שפועלת בניגוד למינהל תקין"

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין משיב לטענות היועצת המשפטית בדבר התנהלות לא חוקית שלו בגוף הרגולטורי: "אלמגור פועלת בכפל תפקידים"

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, דוחה על הסף את כל טענותיה של היועצת המשפטית, דורלי אלמגור, נגדו. כפי שפורסם ב"גלובס", אלמגור שטחה בפני היועץ המשפטי לממשלה טענות קשות נגד חן, בדבר התנהלות לא חוקית בגוף הרגולטורי. חן אומר כעת, כי "כל טענותיה באשר לפעולות שנעשו לכאורה בניגוד למינהל תקין צצו רק לאחר שפתחתי בבדיקת הטענה שאלמגור ממשיכה לכהן כיועצת משפטית של המועצה בניגוד גמור להנחייתו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אליקים רובינשטיין".

יש לציין, כי ממכתבי שני הצדדים המצויים בידי "גלובס" עולה, כי אלמגור שלחה את מכתבה החריף ליועץ המשפטי לממשלה כבר בנובמבר 2009 ואילו חן שלח את דרישתו לפצל את תפקידה של אלמגור במארס 2010. באפריל השנה, אחרי מכתבו של חן, שלחה אלמגור מכתב נוסף, גם הוא ליועץ המשפטי לממשלה, בו היא מגיבה לדרישתו לפצל את תפקידה כיועצת משפטית וכראש מנהלת הסדרת השידורים.

חן אומר, כי "מי שפועלת בניגוד לכללי מינהל תקין היא דווקא אלמגור, הפועלת בכפל תפקידים תוך שהיא מנסה להכתיב למועצה ציבורית החלטות בנושאי מדיניות ולכפות את דעתה גם בנושאים שאינם משפטיים. את טענותיי בנושאים אלה פרטתי במכתבי לנציב שירות המדינה, בו ביקשתי לפתוח נגדה בחקירה משמעתית".

אלמגור טוענת שקיבלת את ההחלטה בדבר רפורמה בשידורי הספורט, כשאתה תחת איום תביעה מאחד הגופים הרלוונטיים ולא דיווחת על כך.

"כל ההחלטות הרלוונטיות התקבלו בהליך מסודר ותקין, לאחר קיום שימועים פומביים וישיבות רבות של המועצה, בהם היא נטלה חלק פעיל. בנובמבר 2008 התקבל מכתב איום בתביעת לשון הרע מערוץ הספורט, איום שהוסר אחרי חודש ימים. חברי המועצה עודכנו על-ידי מספר פעמים בעניין".

"טענות חסרות יסוד"

חן התייחס גם לתלונות של אלמגור נגדו, כאילו הדליף לתקשורת את ההסדר המסתמן בתחום הספורט, בטרם נקבע באופן רשמי. "מעבר לעובדה שמדובר, שוב, בטענות חסרות יסוד, הרי שמוזר לשמוע טענות אלה דווקא מפיה של מי שנדרשה בעבר לבירור משמעתי לאחר שהעניקה ראיון עיתונאי ללא רשות".

היא אומרת שעד לאחרונה, כשהטלת קנס על זמן המתנה חריג משנת 2008, לא הטלת כל קנס ולא גבית שקל מבעלי הרישיון.

"מאז שנכנסתי לתפקידי הטילה המועצה קנסות בגין הפרות בהיקפים חסרי תקדים ביחס לתקופות כהונה של יושבי ראש קודמים. כל התגמולים שהתקבלו בגין הקנסות, בסך כולל של יותר ממיליון שקל, הועברו לקופת אוצר המדינה".

באשר לטענותיה של אלמגור לפיהן לא אוכף חן הפרות בתחום הפקות המקור, אומר חן, "המועצה שבראשותי פרסמה רק לאחרונה דו"ח הכולל דיווח מפורט באשר לעמידת הגופים השונים בכללים הרלוונטיים. מן הדו"ח עולה, כי ככלל החברות עומדות במחויבויות, ובמקרים שבהם התגלו הפרות, ננקטו נגדן הליכים מתאימים ונקבעו הסדרי פריסת חובות עד השקל האחרון. יוער בהקשר זה, כי אלמגור נוהגת להשמיץ ללא הרף וללא כל הצדקה את עבודת אגף הפיקוח של המועצה, בין היתר בשל העובדה שאגף זה אינו כפוף אליה".