ראש ממשלת יוון: הסיוע של האיחוד האירופי התעכב יותר מדי

יורגוס פפנדריאו "לקח לאיחוד זמן להבין כי מתקפת הספקולנטים בבורסות, המתקשרת לחובותה של יוון ויכולתה לעמוד בהם, היא רק שלב בדרך למתקפה על בורסות ומדינות אחרות, שתאיים על היציבות בגוש האירו"

אולי בניסיון להרגיע את השווקים ואת הציבור ביוון, ראש הממשלה היווני יורגוס פפנדריאו אמר כי להערכתו המדינה לא תגיע למצב של חדלות פירעון ולא תזדקק לארגון מחדש של חובותיה. בראיון לעיתון ספרדי, פפנדריאו אמר כי יוון מתכוונת לפרוע את חובותיה ולא לבקש הסדר חובות.

לדבריו, ממשלת יוון לא תבקש מהציבור היווני להדק את החגורה יותר מכפי שכבר ביקשה בתוכנית הצנע שהשיקה, וזאת מפני שהתוכנית הראתה לשווקים על כוונותיה והסכמתה של יוון לדרישות של האיחוד האירופי.

ראש הממשלה היווני אומר כי האיחוד האירופי התעכב יתר על המידה בסיוע ליוון. "לקח להם זמן להבין כי מתקפת הספקולנטים בבורסות, המתקשרת לחובותה של יוון ויכולתה לעמוד בהם, היא רק שלב בדרך למתקפה על בורסות ומדינות אחרות, שתאיים על היציבות בגוש האירו", לדבריו.

לגבי פורטוגל וספרד, פפנדריאו אומר כי "מצבן לא היה גרוע כל-כך, וכי הן היו קורבנות להיסטריה של המשקיעים". לגבי היחסים עם גרמניה, פפנדריאו אמר כי הוא וקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל היו כנים זה עם זה, אך נוצר כעס בין שתי המדינות על רקע עלויות החילוץ שנופלות גם על הציבור הגרמני.