אחרי שנתיים של דיונים: שר האוצר משך את חוק השידורים

(עדכון) ‎‎- זאת לאחר שהתבהר כי החוק עומד להיות מפוצל ■ משרד האוצר ומשרד התקשורת יקימו צוות בין-משרדי שיגבש את החוק מחדש ■ עפ"י הערכות, עיקר השינוי יהיה סביב נושא החבילה הצרה והיקפה

שר האוצר יובל שטייניץ החליט למשוך היום (ב') את חוק השידורים, זאת לאחר שנתיים של דיונים.

ההחלטה התקבלה לאחר שהתבהר כי החוק עומד להיות מפוצל וכי יוכנסו בו שינויים שאינם תואמים את עמדת האוצר. בעקבות כך הוחלט במשרד האוצר ובמשרד התקשורת למשוך לעת עתה את החוק ולהקים צוות בין-משרדי שיגבש את החוק מחדש.

במהלך הדיון שהתקיים היום בוועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ אופיר אקוניס, נתגלעו חילוקי דעות בין הצוות המשרדי לבין הצוות המקצועי של משרדי האוצר התקשורת והמשפטים, ובין חברי הכנסת שנכחו בדיון.

בראשית הדיון ביקשה ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' להשמיע את דברי שר האוצר שנאמרו בראיון שניתן לתחנת הרדיו "רדיוס". בראיון אמר שטייניץ' כי בדיקה של השוק לפני הכנסת פרסום לכבלים וללוויין והטמעת "חבילה צרה" תיעשה בשנת 2014. זאת בניגוד לעמדה הרשמית כביכול של הממשלה, לפיה התהליך יתקיים עד שנת 2014.

לאור הדברים הודיע כבר בשלב זה של הדיון נציג האוצר, יהודה סבן, כי הממשלה עתידה למשוך את החוק. מרגע זה ואילך החלו דיונים בלשכות שרי האוצר, התקשורת והיועמ"ש באשר לגורל החוק, ובסופם הוחלט להשהות את הדיונים עליו עד לבדיקתו מחדש.

השלכות משיכת החוק הן כי עשוי להתבזבז עוד זמן עד להעברתו באופן סופי. מצב כזה יכול להרע במיוחד עם ערוץ 10, אשר מועד המעבר לרישיונות, שנת 2012, אקוטי להמשך קיומו, על-פי החוק שעבר בכנסת להארכת זיכיונות. עם זאת, ניתן לומר כי החשש שהחוק יימשך לחלוטין כמעט ירד מהפרק באופן סופי כעת. על-פי הערכה, עיקר השינוי יהיה סביב החבילה הצרה והיקפה.

בתגובה לדברים אמר מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, כי הפסקת הרפורמה בשידורי הטלוויזיה ואי-מתן מענה לצורכי התעשייה יביאו לשיתוק ולכשלים נוכח פני העתיד. לדבריו, נדרשת מדיניות והנהגה אמיצה שתוכל להוביל מהלך רחב יותר שיכלול שינוי מבני בתנאי הרגולציה.