אמיר נחמד במו"מ לרכישת CINEMALL ב-250 מיליון שקל

המו"מ עם שופרסל, אמפל וא. דורי מתנהל לפי שווי גבוה מהערכת השווי האחרונה שבוצעה לקניון ב-2009, אשר עמדה על כ-239 מיליון שקל

איש העסקים אמיר נחמד מנהל משא-ומתן לרכישת קניון CINEMALL (לשעבר קניון לב המפרץ) מידי שופרסל, אמפל וא.דורי - כך נודע ל"גלובס". המשא-ומתן מתנהל לפי שווי של 250 מיליון שקל, גבוה במעט מהערכת השווי האחרונה שבוצעה לקניון בדצמבר 2009 ושעמדה על 239.4 מיליון שקל. ככל הידוע, עופר שחטר, מנכ"ל אריאל פרומול, משמש מתווך בעסקה.

קניון CINEMALL, הממוקם בקריות שבצפון, ידע עליות ומורדות, ובשנה האחרונה ניכר שיפור משמעותי בביצועיו. לפני חודשים אחדים ניהל גם דוד עזריאלי משא-ומתן לרכישת הקניון, אך המשא-ומתן לא צלח.

בקניון, המשתרע על שטח של 25,800 מ"ר, פועלים היום 119 עסקים. ייחודו של הקניון הוא במתחם YES PLANET הכולל 23 אולמות קולנוע וכן במתחם מסעדות ובילוי הכולל מסעדות ייחודיות כמו המסעדה האיטלקית "טרנטינו".

גם מיקומו סמוך לתחבורה ציבורית תורם לאטרקטיביות שלו - סמוך לתחנת האוטובוסים "מרכזית המפרץ" ולתחנת הרכבת שקיבלה את שמו, לב המפרץ.

הכנסות הקניון מדמי שכירות צמחו ב-2009 ב-58.6% והסתכמו ב-21 מיליון שקל. במקביל רשמו ההכנסות מדמי ניהול עלייה של 28.6% והסתכמו ב-7 מיליון שקל. עם זאת, בשל ירידה של 6% בערך שווי הקניון בהשוואה לשווי בשנת 2008, הקניון חתם את 2009 בהפסדים.

נחמד: שחקן בולט

שיעור התפוסה בקניון עמד בסוף 2009 על 82.3%, וכיום הוא עומד על 86% (כולל משרדים). שיעור התפוסה בקומות המסחר בנפרד עומד על 90%.

אם העסקה תצא אל הפועל, היא תהפוך את איש העסקים אמיר נחמד לשחקן בולט יותר בתחום הנדל"ן המניב בישראל. נחמד נשוי לדפנה, בתו של צבי מיתר, ממייסדי חברת אמדוקס. בעבר החזיקו השלושה ב-50% מחברת הנדל"ן לנוקס שהנפיקה אג"ח בבורסה. באוקטובר 2009 רכש שותפם איב ביג'ו, תושב זר בעל אזרחות צרפתית, את מלוא אחזקותיהם בחברה.

בסוף 2009 רכש נחמד מחברת טראס השקעות ומדלק נדל"ן את קניון "מרכז המושבה", הקניון היחיד בגדרה, תמורת 36 מיליון שקל.

נוער יחצ"ני

באחרונה החל קניון CINEMALL במהלך שיווק לצעירים, ובמסגרתו נשכרו, באמצעות חברה חיצונית, 50 בני-נוער מהסביבה שהוגדרו יחצ"ני הקניון. מדובר בבני-נוער בני 13-17 הנחשבים למקובלים ומובילי דעה בסביבתם.

בני-הנוער נהנים משכר עבור פעילותם וכן מתלושי קנייה לחנויות אופנה ולמסעדות בקניון. זירת הפעילות העיקרית של בני-הנוער היא ברשתות החברתיות, בעיקר בפייסבוק אך גם במסנג'ר, ICQ, אתר "מקושרים" ועוד.