ארה"ב: מכירות הבתים הקיימים עלו ל-5.77 מיליון - יותר מהצפי

הדו"ח מצביע על התאוששות מסוימת בענף הנדל"ן בארה"ב, לפחות בחודש החולף: הצפי המוקדם היה לעלייה לרמה של 5.65 מיליון יחידות מ-5.4 מיליון בתים שנמכרו בחודש מארס

לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט פורסם נתון מכירות הבתים הקיימים לחודש אפריל. הדו"ח מצביע על התאוששות מסוימת בענף הנדל"ן בארה"ב בחודש החולף, שנהנה מתמריצים ממשלתיים.

בחישוב חודשי מכירות הבתים מיד שנייה עלו לרמה הגבוהה ביותר ב-5 החודשים האחרונים, כשהקונים ניצלו את ההלקות הממשלתיות במסים, כדי לבצע רכישה. הנתון משקף עלייה של 7.6% במכירות הבתים הקיימים בהשוואה לחודש הקודם.

מכירות הבתים עלו באפריל מעבר לתחזיות המוקדמות בשוק - הסתכמו ב-5.77 מיליון יחידות שנמכרו, יותר מהצפי המוקדם לעלייה לרמה של 5.65 מיליון יחידות מ-5.4 מיליון בתים שנמכרו בחודש מארס.

בהשוואה לנתון מאפריל 2009, הדו"ח הנוכחי מצביע על עלייה חדה של 26%, כשמחיר ממוצע לדירה מיד שנייה עלה ל-173 אלף דולר, לעומת 166.5 אלף דולר ב-2009.

נזכיר, כי בנובמבר 2009 ממשל אובמה השיק תוכנית הקלות במסים, המיועדות לרוכשי בתים בפעם הראשונה, ואז הרחיב אותה כדי שתחול גם על רוכשי בתים מיד שנייה. הדד-ליין לסגירת חוזי הרכישה היה בסוף אפריל ומכאן העלייה המרשימה.