הפתעה: מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב טיפס לשיא של שנתיים

קודם לכן פורסם כי מחירי הבתים עלו ב-2.35% בחודש מארס, מתחת לציפיות ■ הצפי היה לעלייה של 2.5% ■ כעת ממתינים בדריכות לנתוני מדד ביטחון הצרכנים לחודש מאי, שיפורסם בעוד כשעה

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב הפתיע ועלה לשיא של שנתיים. המדד של ה-Conference Board עלה במאי לרמה של 63.3 נקודות לעומת 57.7 נקודות באפריל ולעומת צפי ל-58.3 נקודות.

עליית המדד משקפת את השיפור במשק האמריקני ובעיקר בשוק העבודה. זו העלייה השלישית ברציפות במדד, שהגיע לשיא מאז חודש מארס 2008.

קודם לכן פורסם כי מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב רשמו בחודש מארס עלייה של 2.35% (ב-12 החודשים האחרונים). כך על פי מדד S&P קייס-שילר שפורסם היום.

הנתון היה נמוך במקצת מהציפיות, שעמדו על עלייה של 2.5% בשל השפעת הבסיס הנמוך במארס 2009. בהשוואה לחודש פברואר נרשמה ירידה של 0.5% במחירים. ב-13 מתוך 20 הערים הנסקרות נרשמו ירידות מחירים.

"בהשוואה לחודש המקביל בשנה שעברה יש שיפור מסויים במחירים אולם ניתן להבחין בהחלשות מסויימת במגמה, על פי הנתונים האחרונים", אמר דיוויד בליטצר, מנהל הועדה המפקחת על נתוני המדד ב-S&P.

לאחר פרסום הנתונים ממשיכים החוזים על מדדי וול סטריט לאותת על צפי לירידות חדות. החוזים על ה-S&P 500 מאותתים על צפי לירידה של 2.5% והחוזים על הדאו ג'ונס על צפי לירידה של 2.1%.