סנמינה ישראל מגיעה לסין: מקימה שם מפעל ב-10 מיליון דולר

החברה, לשעבר פעילות הייצור אלסינט עד למכירתה ב-2003, מייצרת ציוד למערכות רפואיות ותעשייתיות מתקדמות ■ להערכתה, המפעל החדש יסייע לה להגדיל את הכנסותיה ל-200 מיליון דולר

חברת המכשור הרפואי Sanmina Medical משלימה בימים אלה הקמת מפעל למתכת והרכבות למערכות בתחום ההיי-טק בעיר סוזו שבדרום מערב סין. היקף ההשקעה במהלך מוערך בכ-10 מיליון דולר.

החברה מייצרת ציוד למערכות רפואיות ותעשייתיות מתקדמות עבור חברות מובילות בעולם, כמו ג'נרל אלקטריק, פיליפס מדיקל, אורקס, HP, קודאק ואפלייד מטריאלס.

סנמינה היא למעשה פעילות הייצור של אלסינט מערכות רפואיות, שנרכשה בשנת 2003 בידי התאגיד סנמינה. לאחר הרכישה הפכה הפעילות למרכז מו"פ של סנמינה בישראל. כיום, מפעל הייצור של החברה במעלות מעסיק כ-400 עובדים.

סנמינה העולמית ממוקמת בארה"ב ויש לה 80 מפעלים ב-70 מדינות. המחזור שלה ב-2008 הסתכם ב-7 מיליארד דולר, ירידה חדה מ-12 מיליארד דולר בשנה שקדמה, בעקבות מכירת חטיבת המחשבים שלה לענקית המחשבים הסינית לנובו.

ההכנסות ירדו

היקף ההכנסות המוערך של חברת סנמינה ישראל בשנת 2009 עמד על 150 מיליון דולר, ירידה בהשוואה לשנת 2008. לפני כשנה החברה הודיעה על כוונתה להציע מוצרים גם בתחום האנרגיה הסולארית.

הנהלת סנמינה ישראל מעריכה כי המפעל יאפשר לה להגיע למכירות של 200 מיליון דולר בתוך חמש שנים. פעילות המפעל בסין תחל כבר בחודש הקרוב.

לדברי מורי הוד, מנכ"ל סנמינה ישראל, הקמת המפעל באה בעקבות עלייה בדרישת הלקוחות לקבל מגוון רחב יותר של פתרונות נגישים ביחס למיקום בו יינתנו השירותים בתחום ההנדסה והייצור.

המפעל הסיני יאפשר לסנמינה לשפר את מעמדה מול המתחרים וכן יאפשר לה מתן פתרונות כוללים. למרות שחלק מהעבודה תבוצע בסין, מעריך הוד כי ההכנסות של המפעל במעלות יגדלו.

כיום מציעה החברה יכולות ייצור במערכות רפואיות, אבל פונה גם לשווקים התעשייתיים האלקטרוניים, שכוללים אינטגרציה בין מערכות ותתי-מערכות, משלב הרעיון ועד לשלב האבטיפוס של המוצר.