סמל סטטוס: קייטרינג, אולם ו-100 שקל צ'ק למסיבת יום-הולדת בכיתה ה'

מגזין G: זוג הורים פנה למשרד החינוך והתלונן - הורים מפגינים יכולת כלכלית במסיבות יום-הולדת ראוותניות, הילדים שלנו רוצים גם - ואנחנו נאלצים להשוות

אצל מי שאין לו ילדים קטנים, המושג "מסיבת כיתה" מעלה אסוציאציות של משחקי חברה תמימים לצד רבעי פיתות עם חומוס ומלפפון חמוץ וקצת ביסלי-במבה. במקרה הטוב, היה מופיע גם ליצן במשרה חלקית, שמנסה לסגור את החודש. אבל מי שמגדל בבית זאטוטים, יודע שהתמימות רחוקה ממסיבות הכיתה בהווה. כיום ההורים, בעיקר אלה שיכולים להרשות לעצמם, הופכים את ימי-ההולדת לאירועים של ממש.

זוג הורים שפנה לאחרונה למשרד החינוך הציף את הבעיה שמתסכלת הורים רבים: הורים שיש להם כסף מפגינים את כוחם הכלכלי במסיבות יום-הולדת ראוותניות עם שלל הפעלות לילדיהם ולחבריהם לכיתה, עד כדי שכירת אולם פלוס קייטרינג משובח.

הבעיה היא שהורים שאין להם הממון נאלצים לגרד את הכסף ולהשתוות לאחרים כדי לא לגרום עוגמת-נפש לילדיהם. ולא, אנחנו גם לא מדברים פה על הורים עם שכר מינימום - אלא על השכבה הסוציו-אקונומית הממוצעת, הרוב הדומם של ישראל.

זה פוגע גם באורחים: אם פעם זה היה נגמר בדיסק או בחולצה מכסף שאספו ילדי הכיתה, לטענת זוג ההורים לאחרונה העלה אחד מחברי כיתתו של בנם הצעה שלפיה כל תלמיד ייתן 100 שקל עבור מתנת יום-הולדת. מדובר בתלמידי כיתה ה'.

ההורים שפנו למשרד החינוך מבקשים להוציא חוזר מנכ"ל שיורה למחנכות בבתי-הספר להסביר להורים כי עליהם להימנע מאירועים מנקרי עיניים, שבסופו של דבר מאמללים ילדים רבים ומלחיצים את הוריהם.

במשרד החינוך, יש לציין, כבר קיים חוזר מנכ"ל שמתייחס למסיבות סיום (נשפים) ראוותניות, אבל בנוגע למסיבות יום-ההולדת הפרטיות אין הנחיות חד-משמעיות.

עד שיהיו, הורים יקרים, כדאי שתקנו מכנסיים עם כיסים גדולים יותר.