איטליה מצטרפת למקצצות עם תוכנית צנע של 30 מיליארד דולר

בהצהרה ששחררה הממשלה נמסר כי האמצעים שיינקטו כוללים הקפאה ל-3 שנים של השכר בסקטור הציבורי והגברת המאמצים לתפיסת מעלימי מס ■ ברלוסקוני ושר האוצר ג'וליו טראמוני יפרסמו פרטים נוספים בהמשך היום

הממשלה האיטלקית בראשותו של ברלוסקוני הודיעה היום (ד') על אישור תוכנית צנע בהיקף של לפחות 24 מיליארד אירו (כ-30.18 מיליארד דולר) במסגרתה יבוצעו קיצוצים בתקציב במשך שנתיים, זאת במסגרת המאמצים האירופים לשכנע את המשקיעים שמדינות גוש האירו יכולות להקטין את גירעונותיהן ולהגן על המטבע האזורי.

בהצהרה ששחררה הממשלה נמסר כי האמצעים שיינקטו כוללים הקפאה לשלוש שנים של השכר בסקטור הציבורי והגברת המאמצים לתפיסת מעלימי מס. ברלוסקוני ושר האוצר ג'וליו טראמוני יפרסמו פרטים נוספים בהמשך היום.

הקיצוץ, המהווה 1.6% מהתמ"ג של איטליה, נועד להפחית את הגירעון בתקציב של ממשלת איטליה עד 2012 ל-2.7% מהתמ"ג. בשנה שעברה היה הגירעון של איטליה בגובה של 5.3% מהתמ"ג, פחות ממחצית הגירעון של יוון, ספרד ואירלנד, שהן המדינות בעלות הגירעון הגבוה ביותר בגוש האירו.

איטליה מצטרפת בכך ליוון, ספרד ופורטוגל שהודיעו על תוכניות צנע בשבועות האחרונים על רקע הסכנה שבמשבר החובות הטופחים. גם גרמניה ובריטניה הודיעו בימים האחרונים על תוכניות קיצוץ משמעותיות בתקציביהן.