טכנאי קול ישראל: לא נעביר דיווחים על ביקור נתניהו בחו"ל

הטכנאים מוחים על כך שלא נשלח טכנאי למסעו המדיני של ראש הממשלה לצרפת וארה"ב ■ מכינים תביעות אישיות נגד רשות השידור בגין הלנת תגמול שעות נוספות לחודשים ינואר-פברואר

מחריפה המתיחות בין טכנאי "קול ישראל" לבין הנהלת רשות השידור. טכנאי הרדיו הודיעו כי לא יעבירו כל סיקור ודיווח על מסעו המדיני של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לצרפת ולאמריקה. זאת משום שהנהלת "קול ישראל" החליטה לשלוח יחד עם נתניהו את הכתב המדיני שמואל טל ללא טכנאי מלווה.

כעת אומרים הטכנאים כי לא יעבירו "ולו הגה אחד מפיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכל תחנות 'קול ישראל'".

הטכנאים זועמים וטוענים כי מדובר בהתנהלות המנוגדת להסכמי העבודה עמם. זאת למרות שלמעשה בהעברת שידור מחו"ל באמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום, אין כל צורך בשימוש בטכנאי בנסיעה מסוג זה.

שיתופו של טכנאי בנסיעה היתה אמורה לעלות לרשות השידור כ-5,000 דולר. בעבר החרימו טכנאי "קול ישראל" דיווחים של כתב הרדיו לאזור האסון בהאיטי, משום שגם אז הוא נשלח ללא טכנאי.

על-פי גורם בכיר ברשות השידור, לאור מצב זה לא מן הנמנע כי אכן נאומיו של נתניהו לא יועברו מארה"ב ומצרפת, ואם יקרה דבר שם הרה-גורל - יש היערכות להשאיל או להשתמש בחומרים של כלי תקשורת אחרים.

ברשות השידור נערכו לסיטואציה כזו מול הטכנאים, ולכן החליטו מראש כי לגמר המונדיאל בדרום-אפריקה בחודש הבא יישלח טכנאי, על מנת שלא לעמוד במצב דומה.

בתוך כך, טכנאי רשות השידור מכינים תביעות משפטיות אישיות נגד הרשות, בטענה כי זו חייבת לכל אחד מהם אלפי שקלים, אותם היא מלינה. מדובר בתגמול שעות נוספות עבור החודשים ינואר-פברואר, אשר העובדים הסכימו - לדבריהם - לוותר עליו לתקופה מסוימת כדי לקדם את הרפורמה ברשות.

ברקע לדרישה זו של הטכנאים עומדים הקשיים המתמשכים בשיחות לגיבוש הרפורמה ברשות השידור. על-פי גורמים מקרב מגזר הטכנאים ברשות השידור, הנהלת הרשות עדיין לא מקבלת שורה של בקשות אקוטיות מצדם, ועל כן המשא-ומתן לא מתקדם. עיקר המחלוקת כרגע הוא על כמות שעות העבודה הנוספת שייאלצו העובדים לתת על בסיס השכר שנקבע.

אתמול (ד') שלח הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, מכתב בו הוא דורש ממנו להעביר עד ל-15 ביוני את כל הנתונים באשר לתנאי השכר הקיימים היום ברשות, זאת על מנת להתחיל בגביית חריגות שכר.

מרשות השידור לא נמסרה תגובה ביחס לסיקור נתניהו או למכתב האוצר. ביחס לתביעות האישיות נמסר כי "לכשתתקבל תביעה נגיב".