אקי"ם נגד טל ברמן ואביעד קיסוס: "הם לעגו למפגרים"

‎‎השניים התייחסו בתוכניתם ברדיו "אקו 99" לכתבה ב"מעריב" שדיווחה על שילוב של לוקים בפיגור שכלי ביחידה הצבאית 8200‏ ■ אקי"ם: "דבריהם עברו את גבול הטעם הטוב" ■ ‎‎הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד התחנה

‎‎הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד תחנת הרדיו "אקו 99" לאור‎ ‎תלונות רבות שהגיעו אליה, לפיהן המגישים הפופולריים טל ברמן ואביעד קיסוס לעגו לכאורה במהלך השידור ללוקים בפיגור שכלי.

‏‏בתוכנית ששודרה ביום חמישי, 22 באפריל, התייחסו ברמן וקיסוס לכתבה שפורסמה באותו יום ב"מעריב", שעסקה בגיוס אנשים בעלי פיגור שכלי ליחידת העלית 8200 של צה"ל, והתבדחו על העניין.

"אף שמדובר בתוכנית סאטירה, דברי השדרנים היו בוטים, פוגעים ועברו את גבול הטעם הטוב", כתב לרשות השנייה יו"ר אקי"ם, עמי אילון. לדבריו, "בדבריהם הם נהגו בזלזול ובהשפלה כלפי אנשים עם פיגור שכלי. הדברים פגעו קשות במשפחות רבות שפנו לאקי"ם בכאב ובעצב רב".

‏אילון הסביר במכתבו כי בארגון שבראשו הוא עומד נעשים מאמצים רבים לשילוב אוכלוסייה מיוחדת בצה"ל. "באמירתם הבוטה עשו השדרנים שימוש לרעה בבמה הניתנת להם והחזירו אותנו שנות דור אחורה, באופן שמקדש אמירות אנטי-ערכיות ואנטי-חברתיות באשר לקבלת אנשים עם מוגבלויות", כתב אילון.

‏מכתבו של אילון יועד ליו"ר הרשות השנייה, אמנון נדב, אשר אינו יכול לעסוק בנושא, ולכן העביר את הטיפול לצוות המקצועי של הרשות השנייה. בתו של נדב היא מפיקת תוכניתם של קיסוס וברמן.

‏מהרשות השנייה נמסר כי "התחנה העבירה התייחסות והסבירה כיצד טיפלה בנושא. הנהלת הרשות תחליט לגבי תוצאות ההפרה לכאורה".

מרדיו "אקו 99" נמסר כי‏ "לא היתה כל כוונה לפגע באוכלוסיית הסובלים מפיגור שכלי. המגישים אף התנצלו בשידור על הדברים שנאמרו, ובעיקר על האופן בו התפרשו. הסאטירה בדבריהם כוונה כלפי צה"ל, וההתנצלות היתה כלפי מי שנפגע דברים". ‏‎‎‏ ‏