נזקי "האסון שלא נראה כמותו" ל-BP מסתכמים בכמיליארד דולר

מנכ"ל BP, טוני הייוורד, הודה היום בראיון לרשת ABC כי דליפת הנפט היא "ללא ספק אסון סביבתי" ■ העלות היומית של BP עקב הדליפה מסתכמת ב-24 מיליון דולר- יותר ממחצית מהרווח היומי הממוצע של 45 מיליון דולר שרשמה החברה בשנה שעברה

ענקית הנפט הבריטית BP העריכה היום (ו') כי עד כה דליפת הנפט במפרץ מקסיקו גרמה לה נזקים בהיקף של 930 מיליון דולר. ברקע החברה ממשיכה בניסיונותיה לבלום את אסון דליפת הנפט הגדול ביותר בתולדות ארה"ב, "האסון שלא נראה כמותו" כפי שתיאר אותו אתמול הנשיא אובמה.

העלות היומית של BP עקב הדליפה מסתכמת ב-24 מיליון דולר- יותר ממחצית מהרווח היומי הממוצע של 45 מיליון דולר שרשמה החברה בשנה שעברה. מנכ"ל BP, טוני הייוורד, הודה היום בראיון לרשת ABC כי דליפת הנפט היא "ללא ספק אסון סביבתי".

יצוין כי מומחים המייעצים לממשל בארה"ב לגבי הטיפול בדליפה העריכו אתמול כי קצב הדליפה היומי הוא בין 12 אלף ל-19 אלף חביות ביום - יותר מכפול מהערכות BP כי היקף הדליפה מסתכם ב-5,000 חביות ביום.

נזכיר כי הנשיא אובמה ערך אתמול מסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן בה פירט את אחריות הממשל והפעולותיו. "עצירת דליפת הנפט למפרץ מכסיקו אשר נמשכת כבר 5 שבועות נמצאת בראש סדר העדיפויות של הממשל", אמר הנשיא.

"על העם האמריקני לדעת כי מהרגע בו החל האסון, הממשל הפדרלי היה אחראי למאמצים להגיב אליו" בכך הגיב אובמה לביקורת כי ממשלו פעל באיטיות והותיר את BP אחראית לאיטום הדליפה. אובמה אמר גם כי הוא מבין שאנשים ימשיכו להיות מתוסכלים עד שהדליפה תעצר.

אובמה הכריז על שורה של צעדים בהם ינקוט הממשל בתגובה לתוצאות האסון, ביניהם גם המשך האיסור על מתן אישורי שאיבת נפט למשך 6 חודשים. וכן השעייתן של התוכניות לביצוע קידוחי אקספלורציה סמוך לחופי אלסקה ווירג'ניה וכן 33 בארות הנקדחות כיום במפרץ מכסיקו. בנוסף גינה אובמה את השחיתות במינהל הפדראלי למינרלים, אשר בה פוטרה היום דירקטורית.