איום התביעות הפחיד את טבע? מפסיקה לייצר זריקת הפרופופול

טבע תפסיק ייצור זריקת הפרופופול, המשמשת להרדמה בחדרי ניתוח, שנקשרה במותו של מייקל ג'קסון ■ בתחילת החודש בית משפט קבע כי טבע תשלם לחולה פיצויים בסך 356 מיליון דולר שנדבק בצהבת לאחר שימוש בזריקת הפרופופול

טבע הודיעה היום (ו') שבכוונתה להפסיק לייצר את זריקת הפרופופול, המשמשת להרדמה בחדרי ניתוח, שנקשרה במותו של הזמר מייקל ג'קסון בשנה שעברה. טבע לא פירטה את הסיבה להחלטה, אולם החברה ניצבת בפני 250 תביעות הקשורות למוצר.

טבע מסרה כי היא תמשיך לשווק את היחידות שכבר יוצרו והוסיפה שלהערכתה התרופה בטוחה לשימוש ואפקטיווית בשימוש המקובל.

בתחילת החודש, בית משפט בנבאדה, ארה"ב, קבע כי טבע תשלם לחולה שנדבק בצהבת נגיפית מסוג C לאחר שימוש בזריקת הפרופופול, פיצויים בסך 356 מיליון דולר. מדובר בקנס הגבוה ביותר שנפסק לחובתה של החברה מאז היווסדה.

רוברט אגלט, עורך דינו של התובע, טוען כי עוד 100 איש נדבקו בהתפרצות של צהבת מסוג C לאחר שימוש חוזר במזרקים שהכילו את התרופה של טבע, וכי החברה ניצבת מול סיכון לשלם עוד פיצויים בסכומים גבוהים. אגלט, שמייצג עוד כ-40 חולים, אמר שהפסיקה יכולה להיות אחת מני רבות מבין התביעות העתידיות.

טבע הודיעה לאחר הפסיקה כי תערער על החלטת בית המשפט. זאת, מאחר שלזריקה מצורפת תווית המציינת כי היא מיועדת לשימוש חד פעמי.

נזכיר גם כן כי לפי הדיווחים באמצעי התקשורת מלך הפופ מייקל ג'קסון נפטר בשנה לאחר שנטל מנת יתר של פרופופול ותרופת הרגעה אחרות.