נמשכת המתיחות: צפון-קוריאה שולחת מסרים מאיימים לארה"ב

שר החוץ הצפון-קוריאני מזהיר מפני "האשמות השווא" בדבר הטבעת הספינה הדרום-קוריאנית ■ "באשר לתרגיל של דרום קוריאה - ארה"ב טועה בגדול אם היא חושבת שהיא יכולה להיכנס למים הטריטוריאליים שלנו במסווה של שקרים"

נמשכת המתיחות הגיאו-פוליטית בחצי-האי הקוריאני. שר החוץ הצפון-קוריאני מזהיר את מדינות האו"ם ואת ארה"ב בפרט מפני "האשמות השווא" באשר להטבעת ספינת המלחמה הדרום-קוריאנית - האשמות שעלו השבוע, לאחר בדיקה של סוכנות בינלאומית לביטחון. סוכנות הידיעות בצפון-קוריאה מדווחת כי השר מייחס את המקרה למלחמה של ארה"ב בעירק, ולא למאבק בין שתי מדינות חצי-האי.

נזכיר, כי מוקדם יותר השבוע אותה מתיחות הובילה את השווקים ברחבי העולם לירידות שערים חדות, כשהבורסות, שממילא רגישות מאוד לכל סוג של חדשות רעות, הגיבו לאווירת המלחמה וצנחו. קים ג'ונג-איל, מנהיגה של קוריאה הצפונית, הורה לצבא במדינה להתכונן למלחמה נגד דרום קוריאה לאחר שזו האשימה את הצפון בהטבעת הספינה בה נספו 46 אנשים. במקביל, ארה"ב ודרום קוריאה מתכננות תרגיל צוללות משותף, מה שמגביר אף יותר את המתיחות.

"מועצת האו"ם מולכת שולל ע"י ארה"ב בתיק נגדנו", אמר שר החוץ הצפון-קוריאני. "ובאשר לתרגיל, ארה"ב טועה בגדול אם היא חושבת שהיא יכולה להיכנס למים הטריטוריאליים שלנו במסווה של שקרים", אמר. צפון קוריאה מנסה לגייס את התמיכה של סין במועצת האו"ם, על רקע קשרי המסחר ההדוקים בין שתי המדינות.