דריכות בשווקים: האם נתוני התעסוקה ירגיעו השבוע את המשקיעים?

בשוק מצפים ליצירת 500 אלף מקומות עבודה, בין היתר נוכח העסקת עובדים זמניים על-ידי הממשל לצורך ביצוע מפקד האוכלוסין הנערך אחת ל-10 שנים

לאחר נתון הצריכה הפרטית המאכזב מיום ו', שהוריד את וול סטריט, בשוק המניות האמריקני דרוכים לקראת הנתון החשוב ביותר של החודש - נתוני התעסוקה לחודש אפריל.

כמדי יום שישי הראשון של החודש, ביום שישי הקרוב יפורסמו נתוני התעסוקה לחודש אפריל. ההערכה בארה"ב היא שהנתונים יצביעו על חודש חמישי ברציפות של יצירת מקומות עבודה, מה שיאפשר ליותר אמריקנים לבזבז ולחזק את הצריכה הפרטית, שמהווה כ-70% מהתמ"ג.

לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים, בחודש אפריל נוצרו 500 אלף מקומות עבודה, עלייה לעומת 290 אלף מקומות עבודה במארס. האנליסטים צופים יצירה של כ-180 אלף משרות בסקטור הפרטי.

יש לציין כי בחודשים אפריל-יוני נתוני התעסוקה מושפעים מעלייה חד פעמית במספר המשרות הציבוריות, שכן ממשלת ארה"ב עורכת מפקד אוכלוסין ולשם כך היא מעסיקה עובדים זמניים. הממשלה מעסיקה בחודשים אלה כ-970 אלף עובדים זמניים לצורך עריכת המפקד, שנערך אחת ל-10 שנים.

נתוני התעסוקה הם אמנם החשובים ביותר השבוע, אך לפני כן יפורסמו נתוני מאקרו אחרים. מחרתיים (ג'), למשל, ייצא מדד מנהלי הרכש לחודש מאי, אשר צפוי לרדת ל-58.9 נקודות מ-60.4 נק' באפריל. באותו יום יפורסם גם נתון הצריכה בענף הבנייה, שככל הנראה עלתה ב-0.1% בחודש אפריל לאחר עלייה של 0.2% במארס. בהמשך השבוע יפורסמו גם נתוני מלאי הנפט, מכירות כלי הרכב בשבוע החולף וההזמנות ממפעלים בחודש אפריל.