ריהאנה: "אני בתקופה נפלאה בחיי"

‎כך הכריזה הזמרת במסיבת עיתונאים לקראת המופע שלה שיתקיים הערב ■ ריהאנה, שהתנתה את ההשתתפות במופע בפעילות התנדבותית, הוסיפה ברגע של כנות: "רק אתמול חשבתי לעצמי שאם הייתי עדיין בת 16, והיו מבקשים ממני לעבוד 4 שעות רק כדי לראות הופעה - לא בטוח שהייתי עושה את זה"‏‎

‎‎‏"ישראל מדהימה בעיני, אני נהנית מכל רגע ובהחלט אמליץ לחברים שלי בכלל ובתעשיית המוזיקה בפרט להגיע לכאן", אמרה הזמרת ריהאנה במסיבת עיתונאים שקיימה אמש לקראת הופעתה שתתקיים הערב (א') באצטדיון בלומפילד ביפו.

כ 13,500 איש, רובם המכריע מתנדבים בגילאי 14 עד 31 מכל רחבי הארץ, הצטרפו למבצע המשותף לחברת הסלולר אורנג' וקונצרן ‏Rockcorps‏ העולמי ותרמו ארבע שעות עבודה למען הקהילה תמורת הזכות לצפות במופע. כזכור להופעתה של כוכבת הפופ בת ה 22, שנולדה בברבדוס תחת השם רובין פנטי, לא נמכרו כרטיסים. חברת אורנג' העניקה הזמנות למתנדבים בלבד, ובכך הגיע לסיומו מבצע שיווקי שהוכתר כהצלחה גדולה.

‏על=פי הנתונים שסיפקו מנהלי אורנג' במסיבת העיתונאים, שהתקיימה במרכז קהילתי בשכונת נווה עופר בדרום תל=אביב שבו פועל שבט הצופים "כפיר" בעיצומם של השיפוצים במקום (אליהם אף הצטרפה לכמה דקות של צביעה סמלית גם ריהאנה עצמה), הועסקו המתנדבים ביותר מ=250 פרויקטים ב=90 אתרים ברחבי הארץ (צביעה, שיפוץ, ניקיון חופים, קטיף ועוד) ותרמו במשותף יותר מ=54 אלף שעות עבודה קהילתית.

‏‎‎לדברי יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק, התוכן ומנועי הצמיחה של אורנג': "ההיענות עלתה על הציפיות האופטימיות ביותר. כאשר התחלנו את המבצע, תחת הסיסמה 'כשנותנים מקבלים', זכינו לכמה תגובות ציניות מצד אנשים שלא האמינו שהנוער הישראלי יהיה מוכן להתנדב למען הזולת רק תמורת הזכות לצפות בהופעה של ריהאנה. הוכחנו שיש לנו נוער למופת, והנתונים מדברים בעד עצמם".

"מעט מאד פעמים בעבר נתקלתי במעריצים עם תשוקה כל=ך כנה ואמיתית למוזיקה", אמרה ריהאנה אמש, "לא אגלה, כמובן, מה כתבתי בפתק ששמתי בכותל. זה ביני ובין אלוהים. מה שכן, שמעתי שנים על הכותל ולא האמנתי שיבוא יום ואזכה לבקר בו. זו הייתה חוויה מדהימה לעמוד מול האבנים האלה, הבנויות כבר אלפי שנים, ולדעת איזו משמעות יש למקום הזה עבור מיליוני מאמינים בכל העולם".

עוד בטרם החלה מסיבת העיתונאים הוזהרו נציגי התקשורת לא להפנות לריהאנה שאלות אישיות או פוליטיות, ובמיוחד לא להתייחס לביטול הטרי של אלביס קוסטלו. כאשר עיתונאית אחת ניסתה בכל זאת לקבל תגובה בנדון, היא הופסקה מיד וריהאנה הופנתה לשאלה הבאה. מה שהותיר לה זמן לדבר, בעיקר, על מבצע ההתנדבות של אורנג' והמופע המתוכנן.

ריהאנה / צלם רויטרס
 ריהאנה / צלם רויטרס

עם הפנים לכותל . ריהאנה

"התחלתי סיבוב עולמי לפני כמה שבועות, וההופעה בישראל מבחינתי היא חלק בלתי נפרד ממנו", היא אומרת, "לא חסכנו הוצאות, והטסנו אליכם במיוחד את כל המפרט הטכני המלא של המופע מחו"ל, כולל כל הנגנים והרקדנים. אתם תראו על הבמה אותה הופעה שאני מעלה בכל מדינה בעולם, אולי אפילו טובה יותר. כמות הקהל אצלכם תהיה מהגדולות בכל הסיבוב, כי ברוב המדינות האחרות אני מופיעה באולמות מעט יותר אינטימיים אבל בישראל זו באמת תהיה חגיגה ענקית.

‏‏"מדהים בעיני שבמדינה כמו ישראל מעריצים שלי היו מוכנים להקדיש את הזמן והמאמץ כדי לראות הופעה של אמן החי בצד השני של העולם. רק אתמול חשבתי לעצמי שאם הייתי עדיין בת 16, והיו מבקשים ממני לעבוד ארבע שעות רק כדי לראות הופעה, לא בטוח שהייתי עושה את זה".

‏צריך כמובן לקחת בחשבון שבגיל 16 כבר היו לריהאנה עיסוקים דחופים יותר בחייה, כמו הקלטות אלבום הבכורה רב=המכר שלה. שנה מאוחר יותר כבר הפכה לכוכבת בינלאומית בעקבות הצלחת אלבומה השני, ואלבומה השלישי שכלל את להיט הענק ‏Umbrella‏ (אותו הקליטה במשותף עם הראפר ג'יי.זי) כבר הקפיץ אותה לליגה הלאומית של הפופ העולמי בשורה אחת עם ביונסה, ליידי גאגא, בריטני ספירס ומדונה.

סיבוב ההופעות הנוכחי שלה מקדם את אלבומה הרביעי, "‏Rated R‏", הנחשב למחוספס והבוטה ביותר שלה עד היום. "אני מאמינה שהאלבום הבא כבר יישמע אחרת", היא אומרת, "באלבום הנוכחי התאים לי לתת ביטוי לפן היותר ישיר וקשוח ביצירה שלי, אבל השירים שאקליט בעתיד יהיו שמחים יותר. אני בתקופה נפלאה בחיי, ורוצה לתת לזה ביטוי במוזיקה שלי". ‏