IDB מפרסמת דו"ח; דנקנר: "הצטרפות ישראל ל-OECD תומכת"

IDB אחזקות רשמה רווח רבעוני של 1.06 מיליארד שקל לעומת רווח של 451 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ דירקטוריון הקבוצה החליט היום על חלוקת דיבידנד בסך של 150 מיליון שקל

קבוצת IDB מדווחת היום (א'), רגע לפני תום עונת הדו"חות, על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2010. מהדו"חות עולה כי IDB פיתוח רשמה ברבעון רווח של 1.13 מיליארד שקל לעומת רווח של 322 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009. IDB אחזקות רשמה רווח רבעוני של 1.06 מיליארד שקל לעומת רווח של 451 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בחלוקה מגזרית, תרמה סלקום 109 מיליון שקל לרווח של IDB אחזקות לעומת רווח של 108 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. קרדיט סוויס רשמה רווח של 49 מיליון שקל, ירידה חדה לעומת תרומתה ברבעון הראשון של 2009 - 113 מיליון שקל. מכתשים אגן רשמה עלייה ברווח לקבוצה -58 מיליון שקל לעומת תרומה של 50 מיליון שקל רווח ברבעון המקביל. כלל ביטוח רשמה זינוק ברווח ל-95 מיליון שקל לעומת 8 מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון של 2009.

הסיפור של שופרסל מודגש וידוע במסגרת הדו"חות הנוכחיים, במסגרתם תרמה החברה 879 מיליון שקל לרווח הכולל לעומת 23 מיליון שקל ברבעון המקביל. עם זאת, רווח זה כולל סך של 857 מיליון שקל כתוצאה מהצעת רכש של הקבוצה למניות שופרסל שהביאה לאיחוד דו"חותיה של שופרסל ברבעון הראשון של שנת 2010.

עוד מדווחת IDB כי דירקטוריון הקבוצה החליט היום על חלוקת דיבידנד בסך של 150 מיליון שקל, הישולם ב-22 ביוני 2010.

דנקנר: "ההצטרפות של ישראל ל-OECD תומכת במשק"

נוחי דנקנר, יו"ר הקבוצה התייחס עם פרסום הדו"חות למשבר הכלכלי וציין כי "אנו עוקבים אחר ההתפתחויות השליליות ואחר חוסר היציבות שנוצר בשווקים באירופה, במיוחד בחודשים ובשבועות האחרונים. התפתחויות אלה הן שלב נוסף בתהליך המשברי שאנו חווים החל מסוף שנת 2007 שבעיקרו מהווה מעבר גדול של עושר עולמי, כוח כלכלי, ואולי גם הגמוניה מדינית וחברתית ממדינות וכלכלות המערב אל כלכלות המזרח והשווקים המתעוררים. המשבר הכלכלי האחרון הוא מדרגה בתהליך הזה ובסיומו צפוי להצטמצם עוד יותר הפער בין כלכלות המערב לבין כלכלות המזרח. עם זאת יש לציין את העוצמה והחוסן שמפגינה הכלכלה האמריקנית בה ניכרים סימני שיפור והתאוששות. נראה כי סין והמזרח ולצידה ארה"ב מנתבות את העולם לשיפור ולהתגברות על המשבר".

דנקנר הוסיף כי "המשק הישראלי מושפע גם הוא מהתהליך הזה. מצד אחד המשבר באירופה עלול לפגוע ביצוא ומצריך בקרה הדוקה אל מול חשיפות פיננסיות, מצד שני, עלינו להמשיך ולהיפתח ולהרחיב את יחסי הסחר שלנו עם מדינות המזרח והשווקים המתעוררים - אלה הקטרים שיובילו את הצמיחה העולמית בשנים הבאות. גם ההצטרפות של ישראל ל-OECD תומכת במשק. זהו פועל יוצא של ניהול כלכלי שקול ואחראי בשנים האחרונות. אני משוכנע שההצטרפות תתרום לחוסנה של הכלכלה הישראלית".