BP מודה בכישלון: תנסה אסטרטגיה חדשה לאטימת באר הנפט

"כל יום בו נמשכת הדליפה הוא למעשה תקיפת התושבים באזור המפרץ ופרנסתם", אמר אובמה לאחר שנודע כשלון הסטרטגיה הקודמת ■ "זה מרגיז כשם שזה שובר-לב", הוסיף הנשיא

BP החלה לעבוד על תוכנית חדשה לאטימת דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, לאחר שניסיון בן שלושה ימים לעצור את הזרימה עם הדף של נוזלים דחוסים נכשל. האסון הקולוסאלי נמשך כבר 5 שבועות ועולה לחברה כ-24 מיליון דולר ביום.

החברה החלה באסטרטגיה זו, הידועה כ-"top kill" ב-26 בחודש. במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול (ש') אמר דאג סאטלס, האחראי מטעם החברה על התגובה לדליפה, שהאסטרטגיה אכן נכשלה, ושהיא תנסה עכשיו להשתמש באסטרטגיה חלופית, הכוללת אטם מסוג חדש.

כשהתחילה להשתמש באסטרטגיית טופ-קיל, BP נתנה לה סיכויי הצלחה של 60%-70%, והיא קיימה 3 נסיונות של שאיבת 30 אלף חביות של תערובת הנוזלים לתוך החור של הבאר הדולפת. "אני מאוכזב שהמבצע הזה לא הצליח", אמר טוני הייוורד, מנכ"ל החברה. "הצוות הוציא לפועל את המבצע הזה באופן מושלם, הטכנולוגיה פעלה ללא מכשולים. אנו ממשיכים להיות מחויבים לעשיית כל שביכולתנו כדי לתקן את המצב".

"כל יום בו נמשכת הדליפה הוא למעשה תקיפת התושבים באזור המפרץ ופרנסתם", אמר הנשיא אובמה לאחר שנודע כשלון המבצע. "זה מרגיז כשם שזה שובר-לב".

BP לא סיפקה הערכה באשר לעצירת הדליפה עם השיטה החדשה. התקנת האטם אמורה לקחת כ-4-7 ימים, ולאחר מכן תחל החברה להתקין מונע התפוצצות - סדרת שסתומים שיותקנו מעל מכסה הבאר, המונעים זרימה בלתי נשלטת של נפט, גז ובוץ. האטם החדש יחובר לחלק העליון של מונע ההתפוצצות הקיים, ואז יחל לתעל את הנפט והגז לצינור שנמשך לספינה על פני הים. לאחר שושלם חיבור האטם, BP מתכננת להתקין את מונע ההתפוצצות החדש על גבי זה הקיים, אמר סאטלס. החברה תנסה להשתמש בשסתומים שבמונע ההתפוצצות החדש כדי לעצור את הזרימה של הנפט.