ברננקי וטרישה: הכלכלות המתעוררות - מפתח ליציבות הפיננסית

בן ברננקי אמר כי הכלכלה העולמית תלויה יותר על השווקים המתפתחים כדי לשמור על צמיחה מקומית חזקה כלכלית ויציבות פיננסית גלובלית ■ "לשיפורים במדיניות הכלכליות של השווקים המתעוררים יש השלכות חיוביות מעבר לשווקים המתעוררים עצמם"

הבכירים של הפדרל ריזרב והבנק המרכזי האירופי אמרו היום (ב') כי הם רואים בכלכלות מתעוררות כמפתח ליציבות הפיננסית הגלובלית.

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, אמר כי הכלכלה העולמית תלויה יותר ויותר בשווקים המתפתחים כדי לשמור על צמיחה מקומית חזקה כלכלית ויציבות פיננסית גלובלית.

"לשיפורים במדיניות הכלכליות של השווקים המתעוררים, יש השלכות חיוביות מעבר לשווקים המתעוררים עצמם", אמר בנאום שישודר במסגרת כנס בחסות הבנק המרכזי של קוריאה.

ברננקי ציין כי הבנקים המרכזיים ברחבי העולם יסיימו את ההרחבה המוניטרית בזמנים שונים בעקבות השוני בקצב ההתאוששות של הכלכלות בעולם. ברננקי לא התייחס למצב כלכלת ארה"ב ולא למדיניות המוניטרית שמנהיג הפדרל ריזרב.

דבריו של ברננקי נתמכו על ידי נשיא הבנק המרכזי האירופאי, ז'אן קלוד טרישה, אשר אמר בהערת ווידיאו נפרדת בכנס כי הכלכלות המתפתחות הן אלו שמשפיעות לטובה על הכלכלות המפותחות לנוכח המיתון הגלובלי הנוכחי. טרישה אמר כי כלכלות אלו הן מוקד הכוח של הכלכלה העולמית יותר מאשר הכלכלות המפותחות.