AIG לא מתכופפת: לא נוריד את המחיר של AIA מ-35.5 מיליארד דולר

פרודנשל מסרה כי היא הציעה לחתוך את המחיר ל-35.4 מיליארד דולר, במסגרת תיקון לתנאי העסקה ■ דובר AIG בניו-יורק: "החברה תיצמד לתנאים המקוריים של העסקה עם פרודנשל"

ענקית הביטוח לשעבר AIG דחתה לחתוך את מחיר העסקה של 35.5 מיליארד דולר עבור AIA, החטיבה האסיאתית שלה לענקית הביטוח הבריטית פרודנשל .

פרודנשל מסרה היום (ג) בהודעת דואר אלקטרוני, שהיא הציעה לחתוך את המחיר ל-35.4 מיליארד דולר, במסגרת תיקון לתנאי העסקה. הדובר של AIG בניו יורק אמר בתגובה: "החברה תיצמד לתנאים המקוריים של העסקה עם פרודנשל".

נזכיר כי במסגרת העסקה למכירת החברה התחייבה פרודנשל לשלם ל-AIG סכום עתק של 35 מיליארד דולר. הוסכם כי החברה תשלם 25 מיליארד דולר במזומן ו-10.5 מיליארד דולר במניות.

לאחרונה אמצעי התקשורת דיווחו שהעסקה צפויה להתעכב בגלל התנגדותם של בעלי המניות בפרודנשל למחיר הגבוהה שתצטרך לשלם החברה. משקיעים המחזיקים ב-20% מהחברה הבריטית מתכוונים להצביע נגד רכישת AIA באסיפה שנתית שתיערך ב-7 ביוני. למרות זאת פרודנשל מצפים כי העסקה תתבצע מאחר ודורשת את אישורם של 75% מבעלי המניות.

ברקע, משרד האוצר האמריקני שהעניק סיוע של 182.3 מיליארד דולר ל-AIG טרם ביקש רשמית מהחברה לנסות להגיע לפשרה על מנת שהעסקה תוכל לצאת אל הפועל.