היועמ"ש בוחן בקשות לפתוח בחקירה פלילית נגד השר שמחון

לאחר חשיפת "גלובס" על הרפורמה שתכנן שמחון בענף הלול, דו"ח מבקר המדינה האחרון כלל "ממצאים חמורים המצביעים על התנהלות פלילית לכאורה של שר החקלאות, שמשפחתו יצאה נשכרת היטב מהרפורמה"

לשכת היועץ המשפטי לממשלה הודיעה לתנועת אומ"ץ כי בקשתה להורות על חקירה פלילית נגד שר החקלאות שלום שמחון, בעקבות דו"ח חריף שפרסם מבקר המדינה על התנהלותו, נמצאת בתהליך בדיקה במשרדו - כך נמסר היום (ג') מתנועת אומ"ץ. לבקשה הצטרפה גם התנועה למען איכות השלטון, וקיבלה את אותה הודעה מלשכת היועמ"ש.

כזכור, לאחר חשיפת "גלובס" על הרפורמה שתכנן שמחון בענף הלול, דו"ח מבקר המדינה האחרון כלל "ממצאים חמורים המצביעים על התנהלות פלילית לכאורה של שר החקלאות, שמשפחתו יצאה נשכרת היטב מהרפורמה", לשון הפנייה של אומ"ץ.

כפי שחשף מגזין G באפריל האחרון, שמחון יזם רפורמה בענף הלול בארץ, שלפיה מושבי הגליל, ובעיקר המועצה האזורית מעלה-יוסף, המקבלים מזה שנים מכסות ביצים גדולות וסובסידיות, יקבלו ממשרד החקלאות חבילת מענקים והטבות כספיות מיוחדות. המטרה: להוציא את הלולים המשפחתיים מתוך המושבים ולהקים במקומם 80 לולי ענק תעשייתיים (כל אחד בגודל 3 מגרשי כדורגל), על חשבון מטעים או שטחי יער שיבוראו בגליל העליון.

נגד שמחון הועלו טענות ממבקר המדינה לניגוד עניינים, משום שהוא מתגורר באחד המושבים בהם משרד החקלאות יערוך פיילוט להוצאת הלולים המשפחתיים, במימון של כ-40 מיליון שקל מהמדינה, וכן כי למשפתו יש מספר לולים.

אומ"ץ ביקשה מהיועץ המשפטי לזרז את הטיפול בנושא זה, "מאחר ששר החקלאות רואה את עצמו מועמד לתפקיד רם-הדרג של יו"ר קק"ל, ומבחינת הגינה ציבורית עדיף שלא תהיה מונחת עננה של חשד לפלילים מעל לראשו".

במקביל, אומ"ץ מציינת כי העבירה בחודשים האחרונים חומרים המעלים חשד למינהל לא תתקין בדרכי התנהלותו של השר שמחון בעניין השתלטות אישית על קרקע ציבוריות הגובלת עם בית מגוריו במושב באבן-מנחם. "מבקר המדינה טרם נתן דעתו על סוגיה זו, אך נראה לנו שהיא פוסלת את מועמדותו של שמחון לעמוד ראש קק"ל", לטענת התנועה.

במקביל לפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, אומ"ץ בוחנת דרכים נוספות לעכב את מינוי שלום שמחון ליו"ר קק"ל, שנעשית לטעמה בדרך לא דמוקרטית, מאחר ששמחון מבקש להתמנות לתפקיד זה ללא בחירות כמקובל, אלא על-פי הסדר עם מפלגת העבודה והליכוד וכמינוי אישי של יו"ר מפלגתו אהוד ברק.