יוסי ורשבסקי: "אם לא יהיו רישיונות - גופי התקשורת יקרסו"

מנכ"ל ערוץ 10 בכנס המי"ל: "התעשייה חולה באופן אנוש" ■ מנכ"ל ‏yes‏, רון אילון: "הרגולטור עוזר רק כשאתה גוסס" ■ המשנה ליועמ"ש, אבי ליכט: "מועצת הכבלים והלוויין ומועצת הרשות השנייה לא מוכיחות את עצמן"

‎‎‏"אם לא יהיה אופק של רישיונות, אני צופה קריסה של גופי התקשורת", כך אמר מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, בכנס של המי"ל היום (ג') בצהריים ברמת-גן.

ורשבסקי התייחס למעבר מזיכיונות לרישיונות אשר מתמהמה. הוא המשיך ואמר בציניות בכדי להדגיש את המחדל בשוק השידורים בישראל, כי "בסלולר מרוויחים למעלה מ-1.4 מיליארד שקל בשנה. המנהלים שם גאונים, ורק בטלוויזיה יש 3 מנהלים סתומים".

לדברי ורשבסקי, "התעשייה חולה באופן אנוש. אין היום זכיין שמרוויח כסף. שתי זכייניות נמצאות על סף פשיטת-רגל. זה לא טריוויאלי שהתחרות תמשיך אם לא יהיו רישיונות ולא יהיה אופק".

מנכ"ל ‏yes‏, רון אילון, אמר כי "כל מה שהמדינה עושה זה להתעמר באלה שקיימים במשק, וגם כשכולם מדברים על רישיונות ומפעיל שלישי ומתעלמים מהצרכים של הציבור ומהשוק הסלולרי שמגלגל מיליונים. הציבור בוחר ברגליים - על מה יש לפקח? החקיקה לא רלוונטית בכלל, על מה אתם מדברים?". לדבריו, הרגולטור עוזר "רק כשאתה גוסס על המיטה".

‏בדיון אמר מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, כי יש לעבור לשיטת רישיונות תוך הבטחת "תנאי סף השקעה ותקציבים שיילכו למסך, ולצדם רגולציה עם סנקציות כדי להבטיח תוצאה טובה יותר לציבור".

‏מוקדם יותר, בדיון שעסק ברשות תקשורת, אמר המשנה ליועמ"ש, אבי ליכט, כי רפורמת השידורים המתוכננת אינה מלאה, ומתח עליה ביקורת. הוא גם מתח ביקורת על מועצת הכבלים והלוויין ומועצת הרשות השנייה ואמר כי הן "אינן מוכיחות את עצמן". לדבריו, יש להחליף את המצב בו חברי המועצה "באים פעם בשבוע לישיבה", בעובדי ציבור שיהיו מחוייבים רק לעבודתם זו.

בדבריו הביע ליכט צער על התפטרותה של עו"ד דורלי אלמגור, מנהלת הסדרת השידורים בכבלים ובלוויין, וקרא לה לחזור בה מהחלטתה.