עתודות הגז הטבעי בתמר גבוהות ב-10% מכפי שסברו עד כה

בדיקה תקופתית שנערכה לאחרונה מצביעה על פוטנציאל ממוצע של עתודות הגז ב"תמר" על כ-207 מיליארד מ"ק

עתודות הגז הטבעי בקידוח "תמר" גבוהות בכ-10% מכפי שסברו עד כה, כך מסתמן מבדיקה תקופתית שנערכה לאחרונה.

מדובר בבדיקה הנערכת אחת לשנה בהתאם להנחיות רשות ניירות הערך האמריקנית (SEC) המבקשת לקבל תמונת מצב עדכנית של עתודות הנפט והגז. אם יאושרו תוצאות הבדיקה מדובר בהגדלה של כמות הגז בקטגוריית P1, כלומר גז שיש סבירות כמעט ודאית להימצאותו במאגר.

על פי ההערכה האחרונה, מאוגוסט 2009 עומד הפוטנציאל הכלכלי הממוצע של עתודות הגז ב"תמר" על כ-207 מיליארד מ"ק (BCM). להמחשה, צריכת הגז של מדינת ישראל עומדת על כ-4.5 עד 5 BCM בשנה.

תופעה מוכרת

מעניין לציין כי ההערכות לגבי כמות הגז ב"תמר" גדלו כמעט פי שניים מאז פורסמה ההערכה הראשונית של נובל אנרג'י. גורמים בסקטור חיפושי הגז מציינים כי מדובר בתופעה מוכרת הנובעת מעיקרון השמרנות המנחה את חברות הגז בהערכותיהן.

ב-14 למאי 2008 פרסמה החברה הערכה שלפיה הפוטנציאל הכלכלי של מבנה "תמר" מגיע ל-3.1 טריליון רגל מעוקבת (TCF), השווים לכ-110 מיליארד מ"ק (BCM). תחזית זו עודכנה מעלה בחודש פברואר 2009 ל-5 TCF (כ-142 BCM) כחודש לאחר קידוח האקספלורציה הראשון של המאגר.

עדכון נוסף של ההערכות שפורסם בחודש יולי 2009 בעקבות קידוח האקספלורציה השני (תמר 2) העלה את היקף עתודות הגז הטבעי הנמצאות בתמר ברמות וודאות P1 ו-P ל-6.3 TCF (כ-178 BCM).

את התחזית האחרונה שפורסמה בחודש אוגוסט הכינה חברת הייעוץ ההולנדית Sewell ולפיה עומד ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של עתודות הגז בתמר (ברמת הסתברות של 90%) על 7.3 TCF או כ-207 BCM.