יצרניות הרכב בארה"ב רשמו במאי עלייה דו-ספרתית במכירות

סך המכירות של פורד טיפס ב-22% ■ GM רשמה עלייה של 17% במכירות ■ קרייזלר דיווחה על עלייה של 33% במכירות הרכבים במאי ■ טויוטה דיווחה על עלייה של 7% בלבד ■ המכירות של הונדה עלו ב-19.1%

יצרניות הרכבים האמריקניות מדווחות היום (ד') על מכירות הרכבים בחודש מאי. מהנתונים עולה כי רוב היצרניות רשמו עלייה חדה במכירות בחודש השביעי ברציפות, כשהן נהנות מהזמנות של רכבים חדשים, רכבים מהשכרה והזמנות של הממשל בארה"ב לצי הרכבים הממשלתי.

העלייה במכירות מרמזת על התאוששות הכלכלה האמריקנית, אם כי שברירית - למרות ירידות של יותר מ-8% בבורסות בארה"ב בחודש מאי, הצרכנים לא שמרו את הכסף בכיס ורכשו רכבים.

פורד, ג'נרל מוטורס וקרייזלר דיווחו על עלייה דו-ספרתית במכירות בחודש מאי, לעומת חודש מאי ב-2009. חלק מהיצרניות היפניות והקוריאניות רשמו עלייה של 20% ויותר במכירות.

מה שתרם לחלק מהעלייה במכירות בחודש מאי היה הסוף שלו. ב-31 במאי האמריקנים היו בסוף שבוע ארוך לרגל יום הזיכרון הלאומי, סוף שבוע שבו עד למחצית מהמכירות החודשיות מתרחשות.

סך המכירות של פורד טיפס ב-22%, המכירות של רכבים מהשכרה ומכירות לממשל עלו ב-32%. סך המכירות של GM עלה ב-17%, המכירות של רכבים מהשכרה ומכירות לממשל עלו ב-38%; קרייזלר רשמה עלייה של 33% במכירות. טויוטה דיווחה על עלייה של 7% בלבד במכירות; והמכירות של הונדה עלו ב-19.1%.