האוצר מתנה מתן רישיון ISP ל-HOT בהקמת חברה נפרדת

משרד התקשורת מוכן להנהיג מגבלות שיאפשרו למתחרות להציע חבילות שיווק בתנאים דומים ■ יוסי מימן, בעלי 012 סמייל, מנסה לשכנע את השר כחלון לשנות את עמדתו ולאמץ את עמדת האוצר

משרד התקשורת מתכוון להעניק רישיון ISP (ספק אינטרנט) ל-HOT , בניהולו של הרצל עוזר, בימים הקרובים. הרישיון יינתן לחברה על אף עמדת משרד האוצר - התניית הפרדה מבנית מלאה במסגרת פעילות ה-ISP שלה (הקמת חברה נפרדת לצורך פעילות זו). האוצר מסר את עמדתו, אך למעשה רק עניינים פרוצדורליים מפרידים בין HOT לבין הרישיון המיוחל.

לדברי בכירים במשרד התקשורת, HOT תקבל רישיון ISP תוך מגבלות שיאפשרו לחברות מתחרות כמו 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן להציע מבצעים במחירים ובתנאים שווים לאלה של HOT.

למרות זאת, שתי החברות לא מסתפקות במגבלות ודורשות לאמץ את עמדת האוצר. כאמור, משרד התקשורת לא מוכן לכך, ולפיכך הוסיף הסתייגויות נוספות שיגבילו את HOT במכירת חבילות הכוללות את השירותים הניתנים ממנה כיום בצירוף שירותי קישוריות לאינטרנט.

"לקבוע מגרש משחקים מאוזן"

עמדת האוצר נשענת על דו"ח גרונאו שהסדיר את התחרות בשוק, ובו נקבע כי HOT תוכל לקבל רישיון ISP בהפרדה מבנית מלאה ורק לאחר שייווצר שוק סיטונאי - שוק שיאפשר לחברות ה-ISP לקנות שירותי גישה מבזק ומ-HOT במחירים מוזלים שיהיו בפיקוח של משרד התקשורת. נושא השוק הסיטונאי נבחן כרגע בוועדת חייק.

עוד נודע ל"גלובס" כי יוסי מימן, הבעלים של 012 סמייל, אמור היה להיפגש עם שר התקשורת, משה כחלון, במטרה לשכנע אותו לדבוק בתנאי ההפרדה המבנית המלאה.

מימן מנסה ברגע האחרון לשכנע את השר כי הענקת הרישיון ל-HOT בתנאים הקיימים משמעה פגיעה קשה ב-012 סמייל, שעשויה להשפיע על תוכניות החברה להיכנס לתחומים נוספים, כמו MVNO ולשוק הסלולר.

ממשרד האוצר נמסר: "ועדת גרונאו קבעה כי יש לקבוע מגרש משחקים מאוזן בתחום הנייח, בטרם תינתן האפשרות למפעילי התשתית לשווק חבילות מעבר למצב הקיים. המשמעות של מגרש משחקים מאוזן היא הפרדה מבנית מלאה וקיומו של שוק סיטונאי שעליו עמלה ועדת חייק בימים אלה. משרד האוצר היה שותף מלא להמלצות גרונאו, אולם הסמכות נתונה לשר התקשורת".